kristi*tobarnsmor* sa for siden:
...eller i alle fall over 70%....
Noen som vet?
...eller i alle fall over 70%....
Noen som vet?
Cyan sa for siden:
De har det på min lokale menybutikk (Stovner) :)
Georgine sa for siden:
Meny, Rema, Rimi osv.
surflover sa for siden:
Ica har :) Coop Obs. Store matbutikker med godt utvalg bør ha det. Hvis ikke kan du prøve helsekost ;)
sirib sa for siden:
Min nærmeste rema, rimi og meny har det ikke. de har kun den 70% sjokoladen som står sammen med bake-tingene, samt evt 70% i godterihylla. Sjeldent jeg ser >70% sjokolade...
Furine sa for siden:
Freia Premium er 70% og oppover blant anna. Dei står vel i samme hyllene som "vanleg" sjokolade.
Cyan sa for siden:
Jeg mente den 86% sjokoladen da. Den har de på velassorterte matforetninger. 70% kan man vel få tak i omtrent "overalt".
Furine sa for siden:
Eg såg i eit eller anna avisoppslag at Premium sin 70% var sunnare enn kokesjokoladen som er 70%.
Cyan sa for siden:
Men bocca og Lindt er best på smak syns jeg :ja: Syns ikke Premium sin er spesielt god.
Furine sa for siden:
Eg likar Cote d'Or sin (som er belgisk, og som heiter Sensations), som Premium er basert på. Kan ikkje kjøpe Lindt her veit du! ;)
Georgine sa for siden:
Lindt er den aller beste, skikkelig kakaosmak. :D
Jeg kjøpte forøvrig 99% Lindt i Sverige og tok en liten bit, det var som å putte en skje kakaopulver i munnen. Men egner seg fint til baking.
Cyan sa for siden:
Åh? Er det sånn greie mellom Belgia og Sveits, eller?
Furine sa for siden:
Tjaa, veit ikkje heilt, har høyrt det nokre gongar, but it might be my imagination! ;)
Georgine, den 99% har eg også kjøpt, som å tygge hard kakao! Men fin til matlaging. :ja:
Sorry for kupping av tråd! :rodme:
Haha! Helt i orden! Det kom jo så mange fine tips :) Tusen takk alle sammen. Jeg har nemlig sett i alle matbutikker jeg har vært i i det siste(rema og spar bl.a.), men ikke funnet noe... Det var derfor jeg spurte her. Det er matlaging den skal brukes til, så 99% hadde vært knall! Jeg får bare fortsette letingen. Men, da vet jeg i alle fall at det SKAL finnes! Takk igjen alle sammen.
Georgine sa for siden:
99% har jeg bare sett i Sverige :)
surflover sa for siden:
hvor i Sverige kjøper du den?
Georgine sa for siden:
Töckforssenteret :)
Er det altså på Maximat du kjøper det da? Eller i en spesiell butikk der?
Georgine sa for siden:
Maximat har ja, det vil si, det var tomt for 99% da jeg var der for noen uker siden, men de har hatt i alle de årene jeg har handlet der.
monja sa for siden:
I denne byen får vi kjøpt 86% på Spar, og det er bare de som har den. Har sett på alle de andre butikkene uten hell.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.