Jepp, been here before! Gikk ned nærmere 10 kilo sist og var begynt å bli så fornøyd med megselv og kroppen som var begynt å få en normal fasong igjen etter to tette fødsler. Men så begynte jeg i ny jobb etter lang tid i permisjon, og matrutinene min gled så til de grader ut, og aktivitetsnivået ble også redusert kraftig. Fra å løpe etter to gutter til å sitte på en stol i åtte timer...HELP, I NEED SOMEBODY....Føler jeg sprekker før jeg kommer meg i ketose, og har ikke den samme iveren. Jeg vil, men det er liksom som jeg tenker at litt gjør ikke noe...så blir litt til mye....og jeg kommer ikke ut av det igjen.
Hjertlig takk! Har hatt noen gode dager nå...og jeg merker jeg er ikke like fysen på digg og sulten lenger. Har dette med at når man spiser raske karbiser så blir man gjerne fort sulten igjen? Står sikkert mye om det her på sidene, uansett en veldig grei ting.
Lagde meg forresten eggedosis med sukrin i dag...gjør ikke det igjen for å si det sånn. KVALM! Ikke spør hvorfor jeg lagde det i det hele tatt, men det var ikke så lenge til middag og var egentlig ikke sulten. Jaja...det er jo påske
Dette klarer du!
jeg er og på runde nr.2. begynte i februar i fjor og gikk ned 8 kg. etter en liten pause som værte i 10 måneder gikk jeg alt opp og 10 til....
jeg gir meg ikke denne gangen. begynte 3.1 og har ikke sklied ut en eneste gang. bestemt deg og do it!
se på de som har gått ned masse. de har holdt på lenge....
ikke gi deg og lykke til ;)
Sprakk i dag, stjal snop fra påskeeggene til de små..."måtte" tydeligvis ha noen raske i meg! Har nesten ikke klart å spise noe i dag, pga på begynnende forstoppelse i natt...men har nå trykt i meg noe apoteker vare og Gerds fløtegrøt, så håper på å tilbringe fredagskvelden et annet sted enn foran tv. :)
Ikke følt meg helt på topp i dag heller ,spist veldig lite...og av det lille jeg har spist så datt det inn noe sjokolade og Gump...skjerpings i morgen, men det er ikke noe særlig å ikke helt vite hvor jeg har magen. Mulig det blir en dæsj til med Gerd Fløtegrøt i kveld, har kjøpt litt spekeskinke så skal prøve meg på en litt rømmegrøt variant. Skal IKKE gi opp, det har bare gått noen dager. Skal holde ut! Men når jeg går å er kvalm halve dagen og himla trøtt, så har jeg så lyst å hive nedpå med noen gode karbohydrater!
Hot tips mot kvalme er å lage seg te av frisk ingefærrot. Skjer opp nokre skiver og ha i ein kopp med heitt vatn, la trekke ei stund. Hjelper veldig! Sørg også for å få i deg nok vatn.
Supert med Hote Tips, de noteres ned! I dag har jeg hatt en bra dag, og uten kvalme og sprekk! Spiste "knekkis" med majones, spekeskinke, hvitost og agurk * 2 til frokost, Fløtegrøt med rømme i til lunsj, fiskekake rester og hjemmelaget guacemoale. Vært i kaffebesøk uten å spise noe kake. Om lysten i kveld skal ta meg så blir det lavkarbo, for nå er jeg i siget.
har og samme problem, kommer ikke i gang, har ikke like mange kg som sist og da er det ikke lett, men i dag har jeg bestemt meg... biter det i meg og begynner med ketolyse i dag
Heier på deg Mentos! Jeg merker at jeg klarer meg mye bedre når jeg ikke er på jobb, da får jeg sovet litt lenger, spist en rolig og gjennomtenkt frokost, samme med lunsj og middag. Og jeg husker på å både drikke og holde fokus. I dag var det back to life, back to reality...to, tre knekkebrød med jalapeno tubeost i bilen på vei til jobb ca kl 0730. Tre knekkebrød med det samme og litt salat til lunsj kl 12. Drakk en liter fun light saft. Middag, hev sammen en blanding bestående av baconslicer, ferdig pizzafyll med ca 4 karb pr 100gr, tre dæsjer rømme og ost oppå. Smakte sånn passe, så stjal rester fra guttene som hadde tacogryte, pluss noen nonstop, et par sjokolader gikk ned, så var det litt bacongull og toppkrem. Tok helt av tilslutt ser jeg...merker det når man skriver det! POKKER!
-Fokus fokus! Skal prøve på det, trikset tror jeg er å få i meg mer mat når jeg er på jobb, og det er en utfordring som jeg kan klare med bare litt bedre planlegging. For var det noe jeg merket i påsken, så var det så lenge jeg fikk spist nok mat, så "trengte" jeg ikke noe annet fjas. Og vekten gikk nedover i påsken.
Kjøpte tidligere en haug tortillawraps på nett med 3 karb i hver..
Stekte kjøttdeig med tacokrydder sånn krydderboks
Strødde ost på 2 lefser og la oppå tacokjøtt og smelta osten i stekeovnen...
Rullet sammen og vips enkel lunch.. hadde med meg 2 stk
Tenkte å lage mange sånne å fryse de så jeg bare kan ta med meg ved behov..
Mentos, min freshmaker! Hvor på nett handlet du disse? Er det mulig å finne noen gode alternativer på butikken? Høres ut som en lunsj som kan passe min gane. Har ikke orket å lage klart noe til i morgen, men tenker stikke innom butikken å kjøpe salat, oppskåret spekeskinke og babybel til frokost. Kanskje noen minimais å knaske på. Lite fett da, så må få i meg mer av det på et vis...Alt dette innebærer også at jeg er tidlig på jobb :rolleyes:
Takk for det, trodde jo det at jeg hadde kontroll og var standhaftig, men så sprakk jeg med sjokolade og Bamse chips :( og nå litt vin i dag. Føler også, at selv om jeg spiser lite karbs så kommer jeg meg ikke i ketose like lett som før. Så lurer på om jeg gjør noe feil, som feks drikker for lite?! Har det noe å si? Føler jo liksom at jeg gjør så godt som jeg kan og at kroppen er i ketose, men det kan jo være ønske tenkning....
Æsj hvor demot jeg ble nå, sjekket tickeren min og har denne uken gått opp 200gr. SNUFS! Har første delmål som er minus 6 kg! Er forresten på de "hvite" pillene denne uken (snakker nå om p piller altså) er det noen som merker forskjell på mensen uken? Mener å huske sist at jeg hadde en tendens til å gå opp den uken....KRYSSER fingrene for at jeg går litt ned og litt til ned ukene som kommer!
Flere som kan gå opp både 1-2-3 kg i vannvekt når mensen nærmer seg.. Så jeg hadde droppa vekta inntil videre ;)
Ellers vil jeg ønske deg lykke til videre, heier på deg :heia::klem:
håper det er de hvite pillene som samler litt vann, så forsvinner de igjen. Jeg er ingen ekspert på hvordan man kommer inn i ketose, men har forstått at man må spise nok fett. Noen sliter med det. Og så er det viktig å drikke masse vann. For "vann skal vann fordrive".
Se litt (mye) på oppskriftene, ta deg en kjøkkendag og frys ned. Da er det lett å ta opp på kvelden, så smører du bare på om morgenen og har med som lunsj.
I går laget jeg tre doble porsjoner jukseloff, i dag dobbel vaffelrøre, muffins og dobbel frokostboller. Skal ta en runde til etterpå med frokostbollene. Mesteparten av dette går rett i fryseren.
Håper du har en fin uke så langt. Jeg ønsker deg i alle fall lykke til videre.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.