På disse pølsene (amerikansk barbeque, Rema 1000) står det bare 0,5 g kh, kan det stemme? Eller er det for godt til å være sant? jeg prøvde å sjekke på hjemmesiden til Finsbråten, men der fant jeg ikke pølsene.
Hva tror dere?
Har kjøpt noen pakker jeg også nå! De andre pølsene i denne grillserien hadde mye mer karber. Hvorfor kan ikke de andre pølsene også ha 0,5 karber?? :-)
Jeg også ble overrasket når jeg så karbinnholdet. Jippi, da blir grillsesongen enda enklere når man skal på båttur og bruke engangsgrill. Tar jo en evighet med flintstek da :D
Å jeg husker at jeg var overlykkelig i fjor, å så syntes jeg ikke de var noe gode.. Brukte dem på hundetrening. ;) Skulle ønske jeg likte dem.. Er jo egentlig veldig glad i pølser.
Lomper? Jeg vil også ha lomper....har du oppskrift? :)
Må også prøve meg på disse hot link-pølsene, selv om forventningene ikke er de helt store.... Kjøpte lavkarbopølser fra Jacobs eller noe sist jeg var i Oslo, de var ikke gode (ikke etter min pølsesmak, i alle fall....) :o
Det er også i år kommet noen pølser på Rema, som heter Amerikan Hot dog.
Årets nyhet, også disse inneholder 0,5 karbo.
Har kjøpt dem, men ikkje fått prøvd dem ennå. :)
På ica har finsbråten også noen røkte bratwurtz (eller hvordan det nå skrives) med urter og hvitløk som inneholde 3 karber på 100 gram, og de er KNALL gode!!!!
1/2 beger seterrømme
1/2 beger naturell Filadelfia-ost
3 egg
1 ss fiberhusk
Litt kruskakli for å gjøre røra tykkere. Føl deg frem. OBS! Røra blir fort for tykk ( Jeg har aldri brukt kruskakli. Den blir tykk nok uten. )
Fremgangsmåte: Sett stekeovnen på 175 grader. Bland alt unntatt kruskaklien til en jevn røre. Spe så med kruskakli til røra har konsistens som litt tykk yoghurt. Spre så ut til ønsket lompestørrelse på smurt bakepapir på bakeplata. ( Smør tynt! Det blir absolutt best! ) Stek i ovnen i 6-7 minutter. Ta lompene forsiktig av bakepapiret og legg dem i en haug, altså som man stabler pannekaker eller vafler. Vips så har du gode lomper til pølsene.
Jeg syntes de blir ekstra gode med litt krydder i. Til taco brukte jeg tacokrydder i røra, og til pølser hadde jeg litt sennep i. Har og prøvd løkpulver, og det var og godt. Og når det er litt sterke pølser med mye krydder, er det godt å bytte ut seterrømme med kesam eller cream fresh.
( Denne oppskriften er ikke originalt laget av meg. Skulle gjerne gitt personen som la den ut, kred og link, men det har jeg dessverre ikke. Jeg klipper og limer oppskrifter fra forum, og har derfor ikke navnet på den jeg kopierte den fra... )
Rema hadde flere varianter i serien med denne "Grillkongen Greg" eller hva han heter ;) i fjor også. Ofte kjøp 3 for prisen av 2. Så har bare gått å ventet og håpet at han kom tilbake denne sommeren også. Hadde noen chorizo bl.a. i fjor. De var også under 1 gr. kh i. Synes det er veldig kjekt å ha en lettvint mulighet, og de er jo litt billigere enn Jacobspølsene også.
Må ut på pølsehandel igjen ser jeg, kjøpte noen pølser på Coop i går på ett slikt 3 pakker for 69 tilbud, bacon/ostepølse, hvitløkpølse og løkpølse, men de har 4 gram karbo pr pølse/100 gram, siden jeg til min kones irritasjon alltid har vært er en notorisk pølsetyv i kjøleskapet og god kan spise kalde pølser, passer det perfekt å ha 0,5 karbopølser i kjøleskapet, da kan jeg gommle en kald pølse om jeg ikke gidder å lage mat, om min kone klager, er forsvarstalen klar: Vil du ha Antonio Banderas eller den tjukke utgaven av Maradona?:D
Nam! Disse pølsene var kjempegode! :) Tror min favoritt er American hot dog..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.