< Tilbake til oversikten

Er i ketose men går opp i vekt ?

amanette sa for siden:

er ny her, kan noen hjelpe meg ? får lilla utslag på stiksen, har vært i ketose nå i 14 dager, men har gått opp en kilo ??? ikke helt hva jeg håpet på. drikker endel cola zero, så er ikke dehydrert. gikk ned 4 kg de 8 første dagenen men har nå gått opp en igjen? holder meg ellers til 15- 20 g karb pr dag og får som sagt lilla utslag på stiksen hver gang. på forhånd takk :)

xsandrax sa for siden:

Du må nesten bare fortsette det du holder på med, drikke mye vann, spise lite karber og mye fett. Vekta kommer seg nok :) Jeg har holdt på i 1 måned idag, og de siste to uken mine har jeg stått stille. Men blir fortalt at det er slik det skal være, kroppen trenger tid til å omstille seg - så vær tålmodig. Du er i ketose, så karbene har du styr på :) Men spis rikelig med fett og drikk mye vann :) Det er det jeg kan si :)
Lykke til :)

Furine sa for siden:

Godt råd her så langt! Slapp av! Folk kan lett gå opp ein kilo eller to ved eggløysing eller menstruasjon til dømes.
Kor mykje er ein del Cola Zero? Eg ville heller ha kutta drastisk ned på det og erstatta med vatn. Vatn er faktisk viktig for å gå ned.

arnakristin sa for siden:

…og en del kropper samler mye vann når de har spist salt mat.

Furine sa for siden:

Veldig mørkt lilla utslag kan bety for lite væske.

Ole Brum sa for siden:

Hei, er så glad for alle dere flinke her inne. Jeg sliter jeg også på samme måte,men har ikke tenkt å gi opp ennå. Hvor mye er egentlig mye fett og vann. Jeg lurer på om det er der jeg ikke er flink nok.

amanette sa for siden:

takk for alle svar så langt :) er ikke dehydrert da tisset mitt har "fin farge" så på en stiks nå at den er lysere lilla, er man fortsatt da i ketose ?? spiller det ingen rolle hvilken nyanse det blir ??? står jo ingen forklaring på esken bare noen tall ?? drikker vel 1,5 liter cola zero hver dag, er ikk så glad i vann ?? er det for mye ??

Furine sa for siden:

Du skal måle med ketostix 2 timar etter siste måltid på kvelden. Det er visst det mest nøyaktige. Utslag er utslag.

Om du greier, så prøv å bytte ut dei 1,5 literane med Zero med vatn. Drikk gjerne farris om du likar det, men ikkje dei vasstypande som har tilsett søtning/sukker.

Til samanlikning så drikk eg mellom 3 og 6 liter reint vatn per dag, alt etter dagen. Det tek litt tid kanskje å bli van med å drikke ein del vatn. Men kroppen (min i alle fall!) er meir happy med reint vatn.

Fjasnissen sa for siden:

Når det gjelder stix.... utslag er utslag. Blir det farge så er det ketoner i urinen din.

Du drikker 1,5 liter cola zero hver dag? Yikes. Greit at enkelte fortsatt får nedgang når de drikker brus med kunstig søtning, men enkelte får stopp i vektnedgangen av det. Og det var jo ganske mye du drakk hver dag også. En annen ting er at kunstig søtning er (for veldig mange) med på å vedlikeholde søtsuget. Du kan jo prøve å trappe litt ned på lettbrusen og erstatte det med vann.

Nerthus sa for siden:

Hvor mye skal du ned i vekt? Dvs - hva er din nåværende høyde og vekt?

Kutt lettbrusen - så store mengder lettbrus gjør at det er vanskelig og drikke mye rent vann - som er en god hjelper for fettforbrenning :) Prøv et par uker uten først så ser du :)

Livsglede sa for siden:

Gratulere så mye med flott resultat så langt. Ikke fortvil, det løsner nok snart igjen. Men få i deg fett og masse vann. Ser at du ikke er så begeistret for vann, men nå skal jeg være "litt stygg" for vann er best som tørste drikk nemlig. Vil bare stille deg noen enkle spørsmål.

1. Kunne du tenkt deg å dusje i cola?
  2. Pusse tennene?
  3. Vaske håret?
  4. Vaske hendene?

Ja lista kunne blitt kjempelang, du blir ikke ren av å dusje eller vaske deg i cola om den har sukker eller ei i seg, så det beste for kroppen di er nok at du reduserer dette til kun helg eller som en belønning/festdrikke. Så skal du se at det løsner for deg. Har du prøvd å ha litt sitron i drikkevannet eller drikke farris? Prøv å blande colaen din med farris 50/50 i en periode for avvenning. Ble mye fokus på colaen din og det er ikke vond ment, kun som et godt råd. Men det er jo kun som bestemmer til syvende og sist.

amanette sa for siden:

jeg er 178 høy og startet på 89,4 kg, gikk ned til 86 og nå opp til 87,6 igjen. ønsker meg ned til 70 kg, var det jeg veide før, har nå en liten gutt på 6 mnd, la på meg 30 kg under graviditeten :eek:( sluttet også å røyke )
vil gjerne lage en sånn kg indikator som mange har på profilen sin, hvor dan gjør man det ???

amanette sa for siden:

takk for rådet jeg skjønner hva du mener, skal fra i dag redusere betraktelig på colaen, kan jeg drikke mer te og kaffe eller det også dårlig ??

Fjasnissen sa for siden:

Her har du en guide for ticker:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

Livsglede sa for siden:

Te fungerer fint, særlig grønn te, kaffe også, men noen må ha koffeinfri, det får du bare prøve deg frem med. Det viktigste er jo å ikke gape over for mye på en gang. Ikke gjør alle forandringer på en dag eller sammen uke, skynde seg langsomt er det noe som heter. Så går det nok btra dette. Knib fra X pepsi max drikker:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.