< Tilbake til oversikten

Er det deg som sprer Virus?

#1

HP sa for siden:

Jeg har fått en rekke e-post med suspekt innhold og vedlegg idag.

Står ikke hvem det er fra, kunstige adresser, men adressen jeg får dem til er den som brukes i forbindelse med registreringen her på karbojunkie.

Så jeg oppfordrer alle om å sjekke om de har virus/mail-orm!

Noen ganger er brannmuren god å ha... ;)

Takk for oppmerksomheten!

HP


#2

Iset sa for siden:

hjelp, jeg har ikke greie på sånt... jeg vet bare at vi på dinbaby.com i det siste har hatt problemer med virus (en gruppe der inne) den siste tiden. problemet er at VÅR mail sender ut virus til andres mailer helt automatisk. jeg fikk en mail idag om at en eller annen hadde mottatt en virus mail fra meg. men bare en stk. ei annen der inne har visst sendt ut til flere (automatisk altså). skjønner ikke helt hva som skjer...


#3

Skorpia sa for siden:

Har faktisk fått en e-post med vedlegg i dag

den heter som følger [email="[email protected]"="[email protected]"][email protected][/email] Emne fake
I found this document about you
vedlegget er selvfølgelig ikke åpnet,men satt akkurat å så på den og lurte på om det var et nytt virus på gang,for Norton burde sagt fra i så fall. Har du fått noe liknende????


#4

HP sa for siden:

Det er slike jeg får... Mange forskjellige fake adresser...

Har fått 6-8 stk til nå... :eek:

Det er til adressen som brukes ved registrering her, så derfor tenker jeg at det må være noen her som er infisert...

Så være obs! :)


#5

Skorpia sa for siden:

første jeg har fått da.men oppfordrer alle her på karbojunkie å sørge for å ha oppdatert antivirusprogram med brannmur,vil bare si at det er blitt et helvete med sånn dritt på internett. Fikk 30 til 100 om dagen da klez viruset herjet som verst.


#6

Carbokiller sa for siden:

Det er ikke meg, det er ikke meg....!!! Håper jeg da. Har fått installert brannmur og nyeste fra Norton som oppdaterer seg kontinuerlig og kjører sjekk en gang i døgnet. Har ikke merket no så jeg håper jeg ikke er synderen. Hvis jeg er det så får du sende meg en eske sjokolade i posten... det må være den verste straffen for en som går på lavkarbodiett....


#7

Nille sa for siden:

Vi har så mye brannmurer her at - vi har bredbånd og nettverk i huset så vi må ha masse sikkerhet - sier gubben her !! Vi har Norton og Spyswiper og alt mulig !


#8

Kaja sa for siden:

Tror nok ikke det er meg heller.... Sikkerheten skal være temmelig bra her! men jeg kan jo alltids sjekke....


#9

ayliah sa for siden:

Tror heller ikke det er meg..kjører Kasperkys antivirus med daglige oppdateringer fra nettet!;) men skal be sambo om å sjekke ...man vet jo aldri..hm..!!!


#10

cathrine sa for siden:

tror ikke det kommer herifra.Vi har antivirusprog. og det sier ifra med en gang det er noe..Men skal høre med "sjefen" over dataen for sikkerhets skyld!!

cathrine


#11

magdalena sa for siden:

Tror nok ikke det kommer fra meg heller.Scanner hver dag etter virus og får automatiske oppdateringer.Men nå er ikke jeg er datageni heller,men jeg åpner aldri epost som virker suspekt og med ukjent avsender.Nå har det seg nå slik at jeg ikke kommer inn på denne siden med bredbånd i det hele tatt.Skjønner ikke bæra av hva som er gæernt.Noen sier sikkerhetstilkoblingene mine er for høy,men hvordan vet jeg hva som er passe?Ikke at det har funket å justere ned på de heller =(


#12

Maz sa for siden:

Norton oppdaterer seg daglig her også. Har stoppet en virusmail nylig men denne tror jeg var til den andre adressen.

Kanskje noen datakyndige kan hjelpe Iset til å få lastet ned en demo av et virusprogram for det der hørtes suspekt ut.


#13

Iset sa for siden:

ja jeg har sagt at mannen min skal gjøre det. fatter ingenting. hvordan kan sånt skje? men uansett, han skal fikse det. har bare ikke hatt tid ennå, men han skal i morgen. lover.-


#14

HP sa for siden:

Jeg får ikke fler virusmail! :D

Så den som spredte dem, har fått løst problemet!

Noen dager siden siste, og jeg beklager virekllig at jeg ikke har fått sagt ifra før...

Takk for at dere sjekket maskinenen deres!

Ønsker dere alle en strålende dag!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.