< Tilbake til oversikten

Spiser du om kvelden?

Bravo sa for siden:

Jeg lurer på så mangt, og dette lurer jeg veldig på:

Tillater du deg selv å spise om kvelden i noen særlig grad, og evt hvordan føler du dette går utover vektnedgangen din?

Da mener jeg både kveldsmat og dette med å fyse på greier, og så spise for kos. Ikke sukker eller karbohydrater av noe slag, men tillatt mat, altså..

Kitt sa for siden:

Man skal spise seg passe mett hver gang man er sulten!:D

Og det gjelder uansett hva klokken er! ;)

Setter ikke akkurat til livs en stor biff og masse grønnsaker like før jeg skal legge meg, men er jeg sulten, spiser jeg!
Gjerne ost om kvelden. Ostebiter og paprikabiter på en tallerken med noen skiver agurk eller en osteknekkis eller 2 er vanlig kveldsmat for meg!

Lava sa for siden:

Først; spis når du er sulten, ikke tenk på at man "ikke bør spise" om kvelden.

Er du fysen på noe godt, er der mye man kan kose seg med.
Føler du deg litt sulten, men ikke helt, ta smør på ett par osteskiver, evt med en skive med skinke også.
Eller for mer søtt; litt fløte og bringebær, har vistnok reddet mang en kveld for noen :p
Selv er jeg ikke så glad i bringebær, men noen få jordbær er også greit, men bringebær har mindre karbo, dvs man kan spise flere :)

Imp sa for siden:

Bringebær og fløte er nydelig, det er min nye yndlingsmat om kvelden.

ELlers ofte litt selvristede valnøtter.

Eller bare litt middagsrester.

xsandrax sa for siden:

Baconsnacks :D

Dolsi sa for siden:

Spiser når jeg er sulten uansett hva klokka er :)

TrillTrall sa for siden:

Om jeg er sulten om kvelden så spiser jeg litt, men ikke store, tunge måltider. Et par ryvita knekkebrød eller rugsprø med smør og makrell i tomat f.eks.

Photobscura sa for siden:

Om man spiser når man er sulten til man er passe mett, så fyser man gjerne ikke heller. Så, ja, jeg spiser om kvelden, og nei, jeg spiser ikke om jeg fyser, noe jeg sjelden gjør så lenge jeg passer på å få i meg nok mat, vann og nok fett! :)

scubadoo sa for siden:

Jeg spiser rekesalat, halvt om halvt med rømme og majones, ferdigpillede reker og isbergsalat, det å kunne spise på kvelden er utenom vektap den største gleden for meg etter jeg begynte på lavkarbo, før vistes det på vekta etter få dager om jeg spiste noe på kvelden, så da var valget ingen kveldsmat og rumling i magen eller ytterlige kilo for mye, nå kan jeg kose meg med kveldsmat 7 dager i uka og vekta kryper sakte men sikkert nedover:)

Ellekaramelle sa for siden:

Jeg spiser litt om kvelden.. Litt ost, eller litt cottage cheese blandet med noen bringebær og/ eller en ts med Lerums Bringbær/eplesyltetøy uten sukker... Da har jeg det bra. Vet ikke helt om jeg spiser det fordi jeg er "fysen" eller om jeg er sulten, men det hjelper på humøret, og jeg går saaaakte men sikkert ned i vekt fordet....)
Kanskje vekten hadde gått fortere ned om jeg ikke spiste om kvelden, men det gir meg masse glede, så derfor gidder jeg ikke bry meg.

kake sa for siden:

Jeg spiser hva jeg har lyst på når jeg har lyst på det. Jeg har aldri latt meg overbevise av mytene om at det er "farlig" å spise om kvelden, uansett hvor mye det blir gjentatt av folk jeg uansett ikke stoler på. Hvorfor skal jeg utsette meg selv for ubehag når jeg faktisk klarer å gå ned i vekt likevel?

blucher sa for siden:

Det varierer veldig om jeg spiser om kvelden eller ikke. Det vil si at tidspunktet for middag varierer veldig her, men jeg pleier aldri å spise noe særlig etter middag, enten den inntas kl. 16-17 eller kl. 20-21. Hvis middagen har vært i magreste laget, så kan det hene jeg tar en ostebit på ca. 20-30-40 g eller noe.

Cyan sa for siden:

Jeg spiser dersom jeg er sulten. Jeg bruker ikke å bli sulten på kvelden, og middagen som vi spiser i 18-tiden er derfor stort sett det siste måltidet jeg får i meg. Dersom jeg fyser på kvelden og altså ikke er sulten bruker jeg å lage meg en kopp urtete, men en gang i blant går det med litt maltitolsøtet sjokolade (Mengdene begrenser seg selv her pga den laktaserende effekten :p). På lørdager bruker jeg faktisk å spise en pose Öffer til lunsj da. Det er jo noe jeg alltid har regnet som fysemat tidligere, men nå har jeg altså endt opp med å spise det som lunsj på lørdagene. Det er ikke akkurat noe jeg vil anbefale til andre for det er jo mye salt i det, men for meg som har natriummangel syns jeg det er helt greit.

Og nå snakker jeg meg bort igjen :o

Spis når du er sulten du, uansett hvilken tid på døgnet det er :)

Tipper h*n mener denne ;)

LibraGirl sa for siden:

Spiser når jeg er sulten jeg :)
Om jeg våkner på natten av sult (Hender ofte)
så drikker jeg bare ett gl juice å legger meg ijenn :)

Bacongull er snadder når man er fysen på noe godt :)

Cyan sa for siden:

Ikke fruktjuice, vel? Det er jo bare sukker og en vitamin eller to dersom man er heldig :rolleyes:

maynard sa for siden:

Spiser stort sett på kvelden jeg... Er ikke noe frokostmenneske og kan vente hele dagen med å spise.
Det som er litt dumt med det er at noen ganger får jeg omtrent ikke i meg noe mat de dagene..
Jeg kan også spise en stor biff rett før jeg legger meg. Ypperlig kveldsmat :D
Ellers om jeg spiser en tidlig middag så fyser jeg ofte på kvelden. Men da er det gjerne så lenge siden jeg har spist, så da blir det gjerne middagsrester eller lignende. For tiden går det gjerne i eggesalat med salami :)
Tenker jeg skal lage meg dagens først måltid nå snart faktisk!

Labomba sa for siden:

Signerer:)
Det er som å høre meg! Ikke sulten på dagen, men veldig på kvelden.

mk1992 sa for siden:

Jeg spiser ofte cottage chees og fløte på kvelden :) mest fordi det er godt!

Tomsverden sa for siden:

Tviler på at kroppen sitter med klokke og passer på at jeg ikke spiser etter klokken 1800 :P Og har ikke opplevd å gå opp i vekt eller at vekttapet stagnerer når jeg har spist om kvelden. Eller om morningen (Jeg jobber natt, så har ikke så veldig normal døgnrytme)

LibraGirl sa for siden:

Kjøper juice i svergie jeg, myyyyyye mindre karbs en norsk juice:)
Bruker også juice som mellom måltid når jeg har dårlig tid, funker fint :)

Timiane sa for siden:

Jeg spiser et lett måltid på kvelden. Gjerne en pizza muffin, egg med majonaise eller en liten salat. Dette fordi at da er jeg ikke så sulten og glupsk på morgenen.
Det viktigste er at du gjør det som passer for deg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.