< Tilbake til oversikten

Får ikke maten ned ...

DrømmerOMbaby sa for siden:

Jeg spiser kun 2 måltider om dagen nå, og jeg må virkelig jobbe for å få maten ned. Lager meg mat og allerede etter noen få biter orker jeg ikke mer. Brekker meg flere ganger under måltidet, og blir kvalm bare jeg tenker på mat. Noen som vet om noen slankeshaker som inneholder lite karboer og er uten melk (tåler ikke det)??? Kroppen er slapp og kvalm, noe jeg tror har med matinntaket å gjøre. Ikke går jeg ned noe heller, det er jo ikke bra å ikke spise! Men jeg drikker mye da..

Hvis noen har noen tips slik at jeg kan komme over denne "kneiken" , blir jeg veldig glad for dette er slitsomt...:(

Kitt sa for siden:

Du er ikke gravid, da?:)

Noen dager uten mat er så absolutt ikke skadelig bare du drikker nok!
Prøv evnt å spise noe du ikke pleier, nye oppskrifter etc. Kan være lettere å få ned om du føler du MÅ ha mat!

Lag deg en smotthie med bær og egg feks!

Hadde vært veldig glad hvis jeg hadde vært gravid, men tror nok ikke det. Men jeg krysser fingrene for at det skjer denne måneden. Tok pergotabletter for noen uker siden, så kanskje det skjer noe snart;)

Ja, jeg bør vel prøve å variere maten litt, men det begrenser seg litt når en ikke kan bruke noe meieriprodukter. Har såå lyst på fløte og bær ! Men det er så rart for mens jeg står og lager til maten tenker jeg at dette er godt, men nesten med en gang jeg setter tenna i , så brekker jeg meg.. Har lyst på melkesjokolade, fløteis og gummisnop akkurat nå. hehe

Smoothie var et godt forslag! Det skal jeg lage meg til kvelds! Har fått beskjed om å ikke spise mer enn 150gr bringebær om dagen, så får vel holde meg til det :p

Kitsu sa for siden:

Kokosmelk er veldig greit i smoothie om man ikke bruker melkeprodukter.

Takk for tipset :) Det skal jeg prøve!!

Lika sa for siden:

Morn ; ))

Makan som dere raser ned i vekt da!
Ja det er noen som har det, selv går jeg ikke ned selvom jeg er i ketose heller.
Er det rart man gir opp etterhvert?
Men hva gjorde vi før - for litt siden da vi spiste de samme brødskivene dag ut og dag inn?
Enda kjenner jeg etter ett år nå at det kan være svært lett å falle tilbake på det "gamle" kostholdet fordi jeg blir så lei av at ikke vekta kan rikke seg i det hele tatt! Ferskt brød med syltetøy f.eks, mm sukk! :p
Jeg har gått opp 8 kg siden jeg slutta å røyke for tre år siden og før det har det gått jevnt og trutt opp så selvfølgelig har jeg noe å ta av.
Urettferdig altså : (
Men dette "nye" kostholdet har gitt meg et bedre liv, det er derfor jeg klarer å holde meg til det selv om vekttapet uteblir.

Men du som ikke får maten ned og ikke tåler noe av meieri produkter, hvordan merker du det?
Jeg har selv fått vite at jeg ikke må ha det, men nekter å tro det!
At jeg ikke tåler melk er en ting, det overlever jeg, det er sukkeret i melka jeg reagerer på, el. sukker generelt har jeg merket.
Men rømme, chreme fresh, fløte osv. det er for vanskrlig, vet jo ikke hva jeg da skal putte i meg, huff!
Prøvde å helle i meg flytende smør og olje, men da fikk jeg halsbrann, isj.
Ja, ja jeg får bare prøve å feile videre ;-)

Bestemamma sa for siden:

Men du har jo gått ned en hel masse du !!! Om ikke på lavkarbo bare, så i alle fall. Syns du skal roe ned med hensyn til de siste kiloene. Om de skal vekk så går de vekk......... Det fins tross alt andre som har adskillig mer de skal bli kvitt, men som sliter og står stille.....:)

Du er flink som holder ut med lavkarbo selv om du ikke går ned så mye som du ønsker da.. OG du har sluttet å røyke! det klarer ikke jeg.. Må liksom ha den røyken.. Unnskylder det med at jeg kan jo nesten ikke spise noe, så DEN må jeg ihvertfall ha.. og ja, jeg vet det høres helt teit ut..:p

Jeg har aldri testet meg for meieriprodukt-allergi da, men jeg har vært hos noen alternative og blitt fortalt det. to forskjellige som ikke vet om hverandre. Og så har jeg PCOS, og et sterkt ønske om baby, så har jeg vel mer eller mindre bestemt meg for at jeg får vel høre på disse alternative.. I tillegg til lavkarbo som legen beordret meg på. hehe. jammen skal man slite for å bli gravid - og beholde.. har mistet 2 ganger så jeg vet at jeg kan bli gravid.. :)
Men jeg savner fløte, rømme og alt det som hører med.. Jeg syns det er så vanskelig å finne alternativer til det, soyaproduktene har jo altfor mye karber. og ikke smaker det godt heller..

:)Ja jeg har jo det, men jeg sliter med å akseptere kroppen min som den er nå. magen er for stor, skikkelig ølvom. og ja, jeg vet det høres skikkelig teit ut, og jeg vet det er mange som sliter med å gå ned, og får stadig høre at jeg ser så bra ut.. og det er ganske skummelt, for innerst inne tror jeg aldri at jeg blir fornøyd, og det er en fæl tanke, som jeg prøver å få vekk. da jeg var på mitt tyngste la jeg ikke merke til alle "problemområdene" jeg legger merke til nå. Det er jo helt sykt. Jeg følte meg såå bra og slank, mens nå når jeg faktisk ER mye tynnere, så føler jeg meg svær. huff så logisk ! det er helt gale.. :eek:

Julie sa for siden:

Tror jeg har lest noe her inne om at soya kan tukle med hormonene...? Mener å huske at en her inne spurte om hva slags produkter de med PCOS burde holde seg unna, og at soyaprodukter ble nevnt...

Jeg skal ikke si noe sikkert, altså - jeg synes bare å huske at jeg har lest det i en eller annen tråd. :)

Kitt sa for siden:

Du har helt rett. Flere her som rapporterer om svært ømme pupper feks etter inntak av soyaprodukter!:eek:

Lika sa for siden:

Til deg som drømmerombaby!:)

Slutte å røyke er ikke lett, jeg hadde heller ikke gjort det hvis det ikke var for at kroppen ikke tålte det lenger.
Men tenk om du blir gravid, orker du da å innhalere nikotinet når du vet du bærer et liv under barmen??? :rolleyes:
Jeg har aldri røkt under graviditeter, det hadde jeg ikke klart!
Men jeg har alltid gått bra ned i vekt, men nå er også det slutt!!
Det skal sies at jeg er en høy person og at kiloene derfor ikke er like synlige, men selv jeg ønsker meg litt ned :()
I går tok jeg 1 appelsin og 1 kiwi og lagde meg smoodi + bær, i natt har jeg hatt rumle mage og masse, masse luft - isj. :mad:
Klart jeg fortsetter på lavkarbo da, siden magen min opptrer rolig ; )

Lykke til, håper du velger de riktige valgene!:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.