< Tilbake til oversikten

Is Sugar Toxic - New York Times

Fjasnissen sa for siden:

Snubla over en artikkel i New York times som egentlig "kort" oppsummerer mye av det både Dr. Malcolm Kendrick og Gary Taubes snakker om i sine bøker.

Om man har litt tid (og ikke er redd for engelsk) så er dette en grei måte å få seg en liten oppsummering av krangelen som har foregått mellom fetthatere (Keys, Joslin etc.) og sukkerhatere (Emerson, Yudkin etc.) siden 1950-tallet.

Det er også en link til en forelesning av Robert Lustig øverst i saken.

Festlig nok så fant jeg denne saken fordi Neil Gaiman re-tweetet den.... så det er nok mange som har snubla innom denne saken det siste døgnet.

Edit: Doh.... så plutselig at det er godeste Gary Taubes som har skrevet artikkelen facepalm
Jaja, det forklarer hvorfor den var så bra og full av fakta

Edit: Slenger inn linken her, selv om Supera har gjort det under. Blir kanskje mindre forvirrende når man leser førsteposten :)
www.nytimes.com/2011/04/17/magazine/mag-17Sugar-t.html?_r=2&pagewanted=all

Supera sa for siden:

Kanskje legge ved link til artikkelen også? ;)

Jeg får lese den senere når jeg ikke er på jobb. Den var visst litt lang.

Fjasnissen sa for siden:

Gah..... sorry. Dette er visst ikke dagen for å legge ut ting, skjønner jeg. Bare kløner og surrer. :o

Takk Supera :)

Lillemy71 sa for siden:

Hehehe ja man kan jo bli glemsk på lavkarbo sies det :D Eller kan det være påskemodusen som har slått inn?? Det har det ihvertfall hos meg, sitter bare og surrer og vaser og jeg har egentlig myyyyye jeg skulle fått gjort.:o

Fjasnissen sa for siden:

Kanskje påskemodusen.... skulle jo bare raskt klaske denne saken inn her med link og greier, og vips så ringte telefonen, og jeg var trøtt, og ja, jeg veit ikke jeg. Kan sikkert finne på mange gode unnskyldninger.... men at lavkarbo gjør meg glemsk, den er jeg ikke med på ;)

PS.... jeg var glemsk som fy hele tia mens jeg spiste høykarbo, og jeg har i alle fall ikke blitt verre. ;)

Manina sa for siden:

En veldig fin artikkel, Fjasnissen! :)

Frøken Scott sa for siden:

Veldig interessant artikkel dette...spennende å lese om mulige sammenhenger mellom diabetes 2 og kreft. Spesielt siden jeg fikk begge disse diagnosene selv i 2006.

Veggpryd sa for siden:

Takk for påminnelsen! Leste om den på Gary Taubes' blog i går, og skulle lese den senere. (snakker om glemsk på lavkarbo... :lol:)

Nicpins sa for siden:

Takk, Fjasnisse! Også dessuten...Neil Gaiman da! Ælsk! :D (Bare lefsebiter igjen av Good Omens her i huset, må snart kjøpe ny)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.