< Tilbake til oversikten

Holdbarhet frøknekkebrød

babydoll sa for siden:

Jeg skal være bortreist i fem uker i sommer, til et sted der jeg får servert frokost hver dag som består av hvitt brød og syltetøy. Det er ikke kjøleskap på rommet. Jeg tenkte derfor jeg skulle lage en enorm batch med frøknekkebrød å ha med meg, men så kom jeg til å tenke på holdbarheten, siden det ofte er egg (og creme fraische?) i disse. Er det noen som har erfaringer med det?

Jabba sa for siden:

Vt at de holder seg lenge - men har aldri latt mine stå så lenge som 5 uker....
Har du mulighet til bake "underveis"?

babydoll sa for siden:

Nei, jeg skal bo på hotell! :)

Resten av måltidene virker som er greie nok lavkarbo, men det er akkurat frokosten som er litt stusselig. Det er heller ikke matbutikker i nærheten (jadda, ødemark dette...), så andre råvarer enn potetchips er visstnok vanskelige å finne.

TigerTove sa for siden:

Jeg har aldri egg eller cf i mine knekkebrød, så de tror jeg holder seg nærmest evig hvis de er ordentlig stekt. Finn en oppskrift her inne uten disse tingene, så er problemet løst ;)

Zincite sa for siden:

Nannah sine knekkebrød holder seg lenge og smaker godt, tror de må være perfekte til slikt bruk :ja: her har de aldri blitt så gamle, fordi de er så gode :cool:

Furine sa for siden:

Lagar også knekkebrøda med berre vatn, då held dei seg lenge. Kor lenge har eg ikkje sjekka, dei forsvinn som oftast ganske kjapt.

babydoll sa for siden:

Nannah sine virker supre, og jeg har faktisk alle ingrediensene også! :D

Jeg får lage en prøvebatch!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.