sunnereliv sa for siden:
Når man er ute og trenger et raskt måltid, er det greit å kjøpe seg grov baguett med tunfisk? Salat er jo et bedre alternativ, men som en variasjon.
sunnereliv sa for siden:
Når man er ute og trenger et raskt måltid, er det greit å kjøpe seg grov baguett med tunfisk? Salat er jo et bedre alternativ, men som en variasjon.
Furine sa for siden:
Det må du sjølv bestemme, sidan du har "Karbo og kalorikontroll" som kosthaldsfilosofi. ;) Ingen kan vel fortelle deg kva som er rett eller gale då, utan vidare.
Det er ein del karbar i brød, også dei som er grove. Dei ser ofte grovare ut enn dei er, etter mi erfaring.
Jabba sa for siden:
Ja selvfølgelig! Men kast brødet og spis kun pålegget! :-)
sunnereliv sa for siden:
Dere som skal redusere karboene hva spiser dere hvis dere er ute? Tar dere med nistepakke?
TigerTove sa for siden:
Ofte får man grilla kyllinglår, ferdigstekte kjøttkaker, skinke på boks, tunfisk osv. Kommer ann på hva du mener med "ute". På handletur kan man stikke innom en matbutikk og få tak i tingene over, på cafè går det ann å spise pålegget og la brødet ligge, eks snitter med laks og eggerøre eller karbonadesmørbrød.
Furine sa for siden:
Et salat, pålegg, tørka pølser etc. Tek gjerne med heimelaga knekkebrød eller "kjeks" som eg har pålegg på.
sunnereliv sa for siden:
Jeg tenker på når man er ute og er sulten og ikke har tilgang på eget kjøleskap. Synd å betale mye på cafe når man bare kan spise en del av det. Alternativt er å sitte på benk og spise noe man kjøper i butikken, men da burde man ta med bestikk. Ikke så lett å huske på alltid. Da er et nok best å ha med nistemat hvis man skal være ute og ikke ønsker å bruke penger på mat.
Furine sa for siden:
Ferdiggrilla kyllinglår? Kjem jo an på kva matplass det er også. Kva med salatbarane ein del matbutikkar har no for tida? Der kan du blande det du vil sjølv.
Som sagt, du må bestemme sjølv kva som er rett for deg. Eg veit ikkje kva som er målet ditt for mindre karbo, om du skal ned i vekt eller kva.
Eg har gjerne ein pakke eller to med tørka småpølser i sekken, dei held seg, og er ganske karbfattige (dei eg har funne).
sunnereliv sa for siden:
Målet mitt er å gå ned i vekt og få bedre helse.
Furine sa for siden:
Same her. Personleg held eg meg unna brød så mykje som mogleg. Eg er glad i godt brød, men kroppen min er det ikkje, så då får det vike ei stund. Kor lang den stunda blir, får tida vise. Eg har alltid med niste på jobb til dømes. Då gjerne restar frå middag. Planlegging er ofte alfa og omega.
Kva med å steike deg osteknekkisar du kan ha med? Eller er det eit problem å skulle ta med? Det kan ein ha til dømes majones og pålegg på.
sunnereliv sa for siden:
Jeg er ikke så glad i mye majones. Jeg kan ta med nistepakke, enten salat eller fiberbrød med pålegg. Jeg kom over et fiberbrød med 45 % kostfiber fra GG. Tror det var fiberbrød med havrekli. Ellers så har jeg sport wasa knekkebrød. Det er det også mye fiber i, mellom 20-30 %.
Furine sa for siden:
Som sagt, det er du som må bestemme. Det var berre eit forslag! ;)
halkatlala sa for siden:
spiser kebab en gang i blant og kaster brødet:)
marionilona sa for siden:
Cafeer som serverer rundstykker o.l. har jo allerede ingrediensene til en salat, så man kan jo høre med de om de er villige til å lage en salat eller omelett til deg.
arnee sa for siden:
Jeg kjøper Atkins bar hvis jeg trenger noe mat i farten.
Jabba sa for siden:
En kopp kaffe m fløte og en neve eller to m hasselnøtter holder meg mett en stund iallefall...........
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.