Jeg tålerert kokosolje veldig bra tidligere og har kunne hatt opptil 5 ss i et måltid uten å bli dårlig av det (bare ekstremt overmett :rolleyes:). Normalt ca 2 ss sammen med grønnsaker.
Nå har jeg plutselig begynt å reagere på kokosoljen. Hadde 2 ss til frokost i går sammen med kjøtt/grønt og ble kvalm og vondt i magen, det ga seg etter en time ca.. Trodde det var en reaksjon på b vitaminene jeg tok (høy dose gjør har gitt meg kvalme før og jeg trodde jeg hadde tatt dobbel dose den mrogenen med en feil).
Spiser nøyaktig samme frokost i dag og får samme reaksjon..
Spiser tilsvarende grønnsaker/kjøtt til middag i dag og har ingen reaksjon.
Spiser samme type grønnsaker + kokosolje til kveldsmat og er kvalm igjen.
Noen som har noen ideer om hva dette kan være for noe?
Hmmm..jeg opplever også plutselig å bli litt kvalm nå.. vet ikke hva det kommer av, for spiser ikke noe annerledes nå enn før..men når du sier det laget jeg med eggemelk igår med kokosolje og blei kvalm.. Idag tidlig blei jeg også kvalm og måtte spise frokost mye tidligere enn jeg bruker fordi jeg fikk slike brekninger (ala morgenkvalme, men jeg er IKKE gravid, 140% sikkert)... Så noe er det nok kroppen "reagerer på" eller "kjemper for"...
Hvilken type er det som gjør deg kvalm? Den uten smak? Prøv en annen type?
Jeg har det sånn med matvarer innimellom - da hjelper det med en del dager helt uten og så innføre litt og litt. Det kan ofte bli litt for mye av det gode - og det er jo greit at kroppen sier fra :)
Variasjon kan hjelpe, og mindre og heller flere måltider i perioder man opplever kvalme :)
Jeg vet for lite om oljen kan bli dårlig - har du sjekket datoen på boksen? Nå bruker jeg den på glass - ante ikke at de fantes på boks? Eller mener du glass? ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.