< Tilbake til oversikten

Råtten smak i munnen ... Ikke ketosesmak

mio87 sa for siden:

heisann!

jeg begynte på ketolyse 16 januar, og frem til i sist uke har jeg holdt meg på 20 gram karbo til dagen. Nå har jeg økt litt, fordi jeg skal bort i påsken, og er redd for at det kan bli litt ufrivillig høykarbo (skal selvsagt prøve så godt jeg kan, men ja) jeg har i noen uker hatt en ganske råtten smak i munnen, det smaker råte liksom.

ikke som smaken jeg fikk i ketose, denne er direkte ekkel..

hva kan dette være??

Manina sa for siden:

Det kan rett og slett være matrester som har satt seg fast mellom tennene og slik gjør at det lukter råttent. Men om du er nøye med å bruke tanntråd, så er jo ikke det sannsynlig, om det ikke er noe som har satt seg fast helt nede ved tannkjøttet. Det kan ellers være problemer med selve tennene, f.eks. en jeksel som har blitt betent, eller slike små pussfylte blærer som av og til kan sette seg på mandlene og som gir vond lukt.

mio87 sa for siden:

jeg er flink med tennene, MEN vet at jeg har hull også som jeg skal få orden på snart.. men utenom det er det ikke mye matrester og spore i munnen, og den er verst om morgenen. Hullene i tennene har jeg hatt en stund forresten, men ikke kjent denne smaken før.. æsj det er så fæææl smak

Fluke83 sa for siden:

Jeg kjenner forskjell på minst tre typer ketose smak/ånde, du har den typiske metallsmaken (den opplever jeg sjelden men vet akkurat hva folk mener når de nevner den), så har du en annen type som kun kjennes ut som skikkelig stål-ånde/ånden som går, kan ikke beskrive den detaljert på noen annen måte enn at jeg kun merker den når jeg er i ketose, også den siste som rett og slett bare kjennes ut som en sterk søtsmak i munnen, den merket jeg mest aller første gangen jeg var i ketose og de påfølgende ukene, og sporadisk de gangene jeg har vært i ketose i ettertid.

Nå vet jeg ikke hverken hvor mange ganger og hvor lenge du har vært i ketose, men min erfaring er at denne smaken/ånden forandrer seg, og en ny "smak" kan fort vise seg å være en naturlig variasjon :)

mio87 sa for siden:

jeg har vært i ketose i 3 mnd, og i begynnelsen til den ble råtten, var smaken som morgenånde:P morgenånde smak hele dagen:P

Heaven sa for siden:

Jeg har aldri vært avhengig av tanntråd (kanskje ekkelt å innrømme) før etter jeg begynte på lavkarbo. Pga alt kjøttet
Fytte rakkern for en smak det kan gi asså.. JÆKK!!!
Fått masse skryt av tannlegen sist jeg var der fordi munnen bvar så enormt ren og pen ;)

sistegang sa for siden:

Jeg gikk til tannlegen pga vond lukt og smak. Det var ikke noe i munnhulen. Jeg gikk med kronisk bihulebetennelse. Og jeg hadde ingen smerter.

mio87 sa for siden:

hvis jeg har problemer med bihulene (jeg har masse ymse plager i tillegg, og folk har nevnt bihulene før, men jeg har ikke vondt annet en i hodet) hva er behandlingen for dette isåfall? er det noe jeg kan prøve selv?

Saphire sa for siden:

Antibiotika er behandling for Bihulebetennelse. Men du kan prøve ut med nesespary og det å generelt aldri gå med tett nese en liten periode. Går det ikke over kan du gå til legen..

KarMa40 sa for siden:

Eneste som nytter mot bihulebetennelse her i gården er akupunktur. Min sambo tåler ikke antibiotika eller alminnelig smertestillende i alle tilfelle.

Det er ikke godt, men øker blodtilstrømmingen ganske mye, og 'dytter' snørra vekk. Regn med et par-tre ganger og følg med på hvilke punkter som brukes.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.