< Tilbake til oversikten

Hå kylling

kamp sa for siden:

Jeg elsker Hå kyllingen som de selger her i rogaland. Den har en helt spesiel smak i forhold til prior kyllingen. De veier mellom 1,5 og 2,7 kg.

Normal pris er 79-90 kr kg for disse kyllingene.. Filet har en pris på 249 og lår 129kr kr.

Helgø og Meny har innimellom tilbud på hå kyllingen, som oftest til 49,90.

Jeg handlet 8 stk i dag og puttet 3 stk i frysen og 5 stk har jeg filitert.

Det ble totalt 2,6 kg lår, 2,5 kg filet, 550 g vinger og 2,9 kg skråg.

Dette betalter jeg kun 424 kr for.

Skrågene hiver jeg i en gryte sammen med litt grønnsaker og koker deilig kyllingkraft på :)

Skulle dette ha blitt kjøpt løst hadde det blitt over 1000kr..

Så nå skal jeg kose meg i ukene fremover :D

Engledans sa for siden:

Nm nam, høres godt ut:) Heldige du. Her på Hedmarken er det noe som kalles stangekylling, eller var ihvertfall, da jeg jobbet i Restaurant bransjen, stooooore kyllinger.

halkatlala sa for siden:

interressant. selges den på hamar? hvilken butikker er det som har den, eller er det slakteren? hvis den fortsatt selges må jeg jo kjøpen den :)

Engledans sa for siden:

Det aner jeg faktisk ikke. De bestilte rett fra produsenten, på restauranten jeg jobba på, og den var i Oslo.Så kjøkkensjefen handla stort om gangen.Men tror jeg skal sjekke. Men dette var en 12 år siden altså.

Engledans sa for siden:

Glem det....snakk om å drite seg ut. Her har jeg i alle år trodd at kyllingen kom fra Stange, så er det oppdretteren som heter Stange.....gaaahhhhh..... Du kan lese mer her www.stangekylling.no/om-stange/

kamp sa for siden:

Den er også god. Kjøper den innimellom men foretrekker Hå eller Holte.

Holte er økologisk men Hå har bedre smak :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.