Hei!
Jeg holder på med et prosjekt på skolen der jeg har tenkt å utvikle en sunn fastfood kjede, for å påvirke ungdom til å velge en sunnere livsstil. Men jeg trenger litt input på hvilke retter en slik kjede kan servere.
Jeg tenkt på tunfisk og kylling salater, men det er jo alt for lite! Hvordan kan man lage sunne burgere, kebaber, pizzaer osv?
Har dere noe tips, ideer, bilder av mat og ikke minst oppskrifter som kunne passe inn her?
Regner med dere alle har ønsker og tanker omkring dette emnet.
I steden for den tradisjonelle Pasta Bolognese, så pleier jeg å bestille:
Salat Bolognese (etter min ide og som de har innført på den lokale Italienske kafeen/bar/restaurant)
Salat m/ tomat, lok, bl salat og Bolognese, som er kjøttdeig/karbonadedeig og hjemmelaget tomatsaus m/hakkede grønnsaker og hermetiske tomater, samt urter (masse antikosidanter i det :p )...med masse Parmesan og olje etter ønske. Nam...
Flere forslag: Lakse-, kylling- eller kalkunfilet med salat og rømme. Torkils ketolysepølser med sopp i rømmesaus eller rekemajones og gjerne med salat til. Torkils pizza. (Torkil P. Andersen for ordens skyld)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.