< Tilbake til oversikten

Det med karber i mat

Anos sa for siden:

Jeg ser folk skriver man ikke bør spise ditt og datt. Men som for eksempel pølser, de jeg har liggende i kjøleskapet er wienerpølser 5,6g kh pr 100g.. Er det ikke ok å spise en pølse her og der da? Eller er det noe annet i de som vi ikke bør spise? Det samme gjelder mange matvarer som har forholdsvis mye karbs (dog under 10g pr 100g), er det ikke ok å spise litt av dette? Så sant det er LITT?

Nerthus sa for siden:

Nå svarte jeg nettopp i tråden din om at du skeier ut med karbs og har problemer med og slutte med det - så mitt første svar på DETTE spørsmålet er NEI! Fingrene av fatet! ;)
Rema har deilige chili og ostepølser med bare 3 gram pr 100 gram, spis innenfor kvoten din - det går fint selv om du helst skal spise mesteparten av karboene fra grønnsaker.

Du spiser etter ketolyse - dvs 15 gram karbo pr dag om du er kvinne. Hvis du ikke er komfortabel med det - bør du vurderer og endre retning - MEN - og dette er et stort MEN - hvis det er slik at når du øker på med karber så bare baller det på seg.... må du sette grenser for deg selv! Bestem det for hvilket antall gram karber du vil spise hver dag og hold deg til det, ellers risikerer du karbokjøret igjen...

Generell lavkarbo sier jo maks 5 gram karbo pr 100 gram vare - men der spiser man ofte litt mer karber enn på ketolyse :)

Jeg lurer litt på om du spsier for lite fett jeg?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.