< Tilbake til oversikten

Kan noen hjelpe meg?

Makronelle77 sa for siden:

Hei.

Jeg er forholdsvis ny her, men har holdt på en liten stund. Sliter med å komme i ketose, så nå veier jeg all mat for å sjekke om jeg får i meg det jeg skal.
Fant dette på LenaBeatrice sin blogg:

Måltidet inneholder:

• 47 gram fett
  • 35 gram protein
  • 4 gram karbo

Energiprosent:

• 73 % fett
  • 24 % proteiner
  • 4 % karbo

Det jeg lurer på er om noen kan forklare meg hvordan man regner gram om til energiprosent.

På forhånd TUSEN TAKK FOR HJELPEN!

God fredag:-)

Elisabeth1985 sa for siden:

Hvis du går inn på diett.no og registrerer deg der så kan du legge inn all maten du spiser og så får du opp et kakediagram med fett, karbo og protein. :)

Modezty sa for siden:

Protein og karbohydrater gir 4 kcal pr. gram, fett gir 9 kcal pr. gram :)

Tusen takk for svar, men jeg ble ikke så mye klokere. Har registrert med på diett.no, men hvorfor er ikke alt i gram?? Blir slitsomt å legge inn alle matvarene.

Hvis det ikke er for mye bry, kan noen være så snill å gi meg noen kommentarer på det jeg spiste i gå?

Frokost:
Kokte egg 169 gr (3 stk)
Ekte majones 26 gr.
Agurk 34 gr

Lunsj:
Kokte egg 180 gr (3 stk)
Ekte majones 29 gr.
(hadde dårlig tid i går derfor ble frokost og lunsj det samme)

Mellom:
2 ostesnacks 18 gr (Kavli baconost)

Middag:
Kyllingsalat:
Kylling stekt i smør 110 gr
tomat 66 gr
agurk 51 gr
pinekjerner 10 gr
vårløk 14 gr
grønn paprika 31 gr
avocado 67 gr
fetaost 41 gr
Dressing m/Creme Fraich 45 gr

Setter veldig stor pris på noen tilbakemeldinger.

Ha en super lørdag:-)

Elisabeth1985 sa for siden:

Nå har jeg lagt inn alt på diett.no (du kan velge gram fra nedtrekksmenyen på mengde når du legger inn), og det ble 73% fett, 24% protein, 3% karb.

Tusen takk for hjelpen:-)
Nå fikk jeg det til.

Livsglede sa for siden:

Hei, vil bare tpse deg om at digital kjøkkenvekt er supert om du ikke har det. Da nuller du bare ut for hvert produkt du skal ha og så noterer du ned og legger inn på diett.no etterpå eller før for å sjekke:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.