sunnereliv sa for siden:
Hva kan man erstatte ris med hvis man er glad i indisk mat eller rent generelt? Grønnsaker er jo et svar, men hva med indisk?
sunnereliv sa for siden:
Hva kan man erstatte ris med hvis man er glad i indisk mat eller rent generelt? Grønnsaker er jo et svar, men hva med indisk?
kamp sa for siden:
Blomkål ris:)
Nerthus sa for siden:
jepp, enig der - blomkålris går helt fint - suger til seg all den deilige kraften også ;)
Anos sa for siden:
Blomkålsris er fantastisk, du kan jo alltids tilsette smør og krydder for å gi det en annen smak også,
slik at det minner mer om vanlig ris. Ellers spiser jeg massevis av kinakål i små strimler, eller helt
opphakket, det kan også faktisk minne veldig om ris :)
trollmamma sa for siden:
Hva er blomkålris?
Vi spiser mye indisk og jeg har til nå spist fullkornris, og i langt mindre mengder enn tidligere, men et annet alternativ hadde jo vært enda bedre.
Okie sa for siden:
:shifty: samme lurer jeg på....
Furine sa for siden:
Blomkålris: Rasp blomkål og steik i smør. Blir sjåandes ut litt som ris, og fungerer som tilbehør til maten.
Dolsi sa for siden:
Må det se ut som ris da?
Laget en panne med biffstrimler og fløte i går jeg. I den hadde jeg også masse hvitløk og små blomkålbukketter.
Det smakte kjempegodt og blomkålen gjorde også at det jeg hadde i panna ble tykkere uten jevning :)
Livsglede sa for siden:
Blomkålris lages også superenkelt med å rsape blomkålen, gi den et raskt oppkok, sil av vannet rør inn smør, salt pg pepper, server.
Kitt sa for siden:
Ashley sa for siden:
som regel grønnsaker, wook, div grønnsaker med ost eller bønner. bønner er ivertfall et bedre alternativ til ris.
men hvis du elsker ris, prøv byggris. halvparten så mye karber så fullkornsris:D
Ashley sa for siden:
genialt! ;)
babydoll sa for siden:
Man trenger ikke koke det engang. Jeg bare surrer det i ei panne med smør og krydder.
Imp sa for siden:
Er det noe problem med mere grønnsaker da? Vi lager ofte indisk og jeg spiser bare grønnsaker til. :) Og den herlige sausen da!
Atlantis sa for siden:
Ikke for mye løk (der synder jeg ofte :o) og helst lite grønnsaker som vokser i jorden. Tomater er best om de varmes :)
Klara sa for siden:
Til indisk pleier jeg å ha kikerter eller linser i stedet for ris :smile:
Hedda:) sa for siden:
Jeg lager blomkålris enkelt ved at jeg rasper blomkål, har det i en bolle med en klatt smør og putter det i microen. Kjempegodt og ligner veldig på ris. :)
aasa sa for siden:
Har det prøvd kål spagetti? strimle kålhuvud med en ostehøvel. Stek med litt smør/raspolje og krydde med salt og pepper. Kjempe gott:) stekt kålen ca 10-15 min så den blir mjuk og fått litt farge.
mamma87 sa for siden:
blomkålris! bruker det i sushi og kyllinggryte for eks :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.