I går gikk jeg på en smell med mye gulrøtter og ostepop, i tillegg til overdrevet inntak av lavkarbo-gulrotkake. Generelt litt uggen i kroppen i dag, slapp og lei, men det verste er søtsuget! Jeg snoker konstant etter noe "godt" i skapene, men der er det heldigvis ikke noe å finne :p Også er det en liten gnagende følelse i magen som heter samvittighet.. Er det virkelig verdt å sprekke en kveld når man vet hvordan man får det dagen etterpå? Dårlig mage, hodepine, tretthet og et søtsug som ikke gir seg. Det kan jo absolutt sammenliknes med alkohol og bakrus..
Så kommer vi til spørsmålet mitt: hvor lenge opplever dere søtsug etter å ha sprukket? :hjelp:
Fløte er et vidundermiddel for meg óg...........:D Ikke at jeg sprekker da, men jeg kjenner litt på søtsuget nå når jeg har begynt så smått å øke karbomengden (utrolig hva økt karbo gjør for humøret mitt :p Ja, jeg er slik laget :().......
Deilig å høre jeg ikke er alene om dette, kom på påskebesøk til søsteren på torsdag og kjøkkenbenken var stappfull av godteri selv om hun påstod hun hadde kjøpt veldig lite. Jeg tenkte at en planlagt sprekk var ikke for ille og lagde meg en stor skål med diverse.
Det jeg selvfølgelig glemte var at jeg blir skikkelig kvalm av godteri etter at jeg kuttet på karboen. Spiste to små sjokoladeboller på flyplassen tidligere på dagen også og måtte hive den tredje fordi jeg følte meg dårlig. Er på et vis bra at kroppen for første gang sier i fra når jeg spiser fyfy mat, men uff så uggen jeg blir.
Og nå sliter jeg med det berømte søtsuget, hjalp litt med tyrkisk yoghurt og jordbær i går, men det verste er at jeg vet det er masse godteri her jeg kan fråtse i, så jeg drikker bøttevis med vann og prøver å ikke tenke på det.
Jeg har også spist mye karber i dag, og det startet egentlig for snart 2 uker siden. Spiste ute, og ga litt blaffen. Tenkte at en dags utskeielse gikk bra. Det gjør visst ikke det for meg....
Har vært uggen, søtsugen - og har hatt vansker med å holde meg til lavkarbokosthold de siste ukene. Litt uvant - all den tid jeg har vært "flink" i over ett år tidligere. Beviser vel bare for meg selv at jeg ikke tåler karbo - og den snokingen etter "noe" å spise, kjenner jeg så godt igjen!! Jeg er konstant sulten hvis jeg nærmer meg (eller går over) 60-70 kh om dagen! Det er rett og slett ikke verdt det... I morgen skal vi grille biff, og jeg lager rattatouille til å ha ved siden av. Det blir lavkarbo, iallefall :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.