For snart to uker siden var jeg i sverige å handlet inn diverse. Blandt annet endel fløte - siden de hadde lang holdbarhet. 24/4 står det på de alle sammen.
Men, jeg skulle lage kålstuing her om dagen, og det kommer ut en hel masse klumper. Jeg skjønte ingenting, og ble relativt kvalm egentlig da jeg takler sure produkter svært dårlig. Men den lukta jo ingen verdens ting? Helt normalt!
Åpna ihvertfall en flaske til for å se, og den er også delvis klumpete..? Er dette normalt eller? jeg har ihvertfall fortsatt å spise/drikke det i kaffen i ettertid uten problemer. Men hva kommer disse klumpene av? Noen med erfaringer?
Jeg rister alltid fløtepakken godt før jeg bruker av den.
Jeg tror det er fettet som separeres. Så lenge den ikke lukter/smaker surt, så er den nok helt fin. Jeg har sett at fløte som er tre-fire dager over dato, er helt fin hvis pakken har vært skikkelig lukket (med klips)
Enig med Gracelle har - rist i vei! Har brukt med klumper i saus når jeg har avglemt risting, men det pleier og gå bra så lenge den ikke lukter surt :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.