< Tilbake til oversikten

Beste brødet noensinne!

you`re beautiful! sa for siden:

Syns det var rart at jeg ikke fant det her inne, så da er det nok ikke noe du bør spise hver dag. Jeg veide en skive i går og kom frem til at det ble rundt 3 karber. Men jeg er et brødmenneske av dimensjoner, så litt brød må jeg ha innimellom. Og spør du meg så smaker dette brødet bedre enn mammas, det er bedre enn butikkbrød og det smaker bedre enn noe jeg har prøvd meg på:D

4 egg
1 boks seterrømme/ creme fraiche
3 ss god olivenolje eller smeltet smør
1 ts bakepulver
50 g linfrø
50 g solsikkekjerner
75 g havremel
25 g gresskarkjerner
1 ss fibehusk

Pisk egg, rør inn rømmen og oljen. Ha så alle de andre ingrediensene i, og rør godt. Bruk bakepapir i en brødform, og hell den grøttykke røren i.
Stekes på 180 grader i ca 55 minutter nederst i ovnen

arnakristin sa for siden:

Hei,
For de aller fleste på ketolyse så er 3 kh av dagens kvote på 15 kh litt for mye å bruke på ei enkelt brødskive. …men om du skal ha i deg mer kh pr dag så går det jo sikkert greit.
…og i samme slengen vil jeg reklamere for Den store brød-lenke-tråden og oppskriften er herved lagt til i samlingen.

Klistine sa for siden:

Heihei. Hva er havremel?

you`re beautiful! sa for siden:

mel av havre...?
Står sammen med de andre melene på butikken.

Heidi M sa for siden:

Hmm, takk - dette skal jeg også prøve :-) Omtrent hvor mange skiver får du av ett brød, siden du sier 3 karber pr skive?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.