Jeg har dessverre begynt å få en del synlige cellulitter på baksiden av lårene og nedre del av rumpa, og jeg er virkelig desperat etter å få dem vekk!
Tror dere lavkarbo kan hjelpe? Noen som har erfaringer å dele? Blir veldig glad for tilbakemeldinger:D
"Alle" kilder jeg har lest oppgir at man bør kutte ut sukker, stivelse og mettet fett hvis man vil bli kvitt cellulitter. De to første kuttes jo naturlig på et lavkarbo-kosthold, mens den siste derimot.. Er litt redd for at smør, fløte og bacon skal forverre problemet:eek:
PS. Bør vel nevnes at jeg ikke er overvektig, og at den cellulittreduksjonen man sikkert får av vektnedgang ikke er så aktuell i mitt tilfelle..
Jeg vet jeg har lest om flere som har opplevd tildels stor forbedring ved overgang til lavkarbo, og ikke vært redde for mettet fett :ja:
[font=Comic Sans MS][/font] Her er en gammel tråd hvor du kan lese om noen erfaringer :)
Har gått ned 12 kg på lavkarbo og mine cellulitter har blitt drastisk forverret, de har nok alltid vært der, men blitt mer synlige ettersom vekten gikk ned.
Men at både vekt oppgang og nedgang kan forverre problemet har jeg alltid hørt. Mange har ulike erfaringer der. Cellulitter er også arvelig.
Hater de som pesten, kan jo ikke gå i noe som strammer over baken og lårene og i hvertfall ikke lyse farger. Er fornøyd med kroppen min i str, men er alle smilehullene som gjør at jeg ikke trives på sommeren og det er mindre tøy som dekker.
For meg har lavkarbo ikke hatt forbedret effekt, tvert i mot, men du kan jo se hvordan din kropp reagerer ved å prøve?
Kan hende at cellulittene mine ville blitt like synelige ved et annet kosthold, at det er bare vektnedgangen som gjør at de vises bedre.
Ikke vet jeg, men frustrerende er det.
Jeg har vel egentlig ingenting inne på denne tråden å gjøre og er nok skikkelig off topic, men what the h....., jeg vil påstå at cellulitter kun er ett "problem" dere kvinner imellom, jeg har jobbet i mannsdominerte bedrifter med høyt testosteron nivå i over tjue år og har hørt hundrevis om ikke tusenvis av klager på diverse koner og kjærester i løpet av årene, alt fra utroskap til PMS men jeg har aldri hørt om en eneste cellulit.
Ja kona har vist også dette fryktelige fenomenet:confused:, må kansje kjøpe ett forstørelsesglass så jeg kan ta stilling til problemet, eller kansje ikke:rolleyes:,
men nå skal jeg la dere ha celulittdebatten i fred.
God helg.
Jeg har merket stor forbedring på mine cellulitter etter at jeg la om til lavkarbo kosthold. Mye er borte, men ikke alt. Hvis du er villig til å bruke litt penger så kan jeg anbefale LPG behandling hos hudpleier.
At cellulitter blir bedre eller mindre synlige med et kosthold uten eller med mindre karbohydrater er det bloitt snakket om i flere år. Fikk alltid høre før i tiden da jeg spiste mais som jo er ren stivelse at det der får du cellulitter. Men i Norge snakkes det ikke så mye om at kullsyreholdige drikke også gir cellulitter. Men hva som gjør hva, vi kvinner er jo disponetrt for å få dette, så vær glad alle dere menner dette slipper dere unna:confused: Det er nok det ekstra fettlaget vi kvinner har p.g.a. kroppene væres er laget for å bære frem barn. Men..... pytt,pytt..... sånt er det bare, så får vi heller gjøre det beste utav det. P.S. solbrune bein med reflekterende sand og sjø gjør at cellulitter nesten ikke vises. Om det er en trøst:rolleyes:
Jeg har ca en trillion cellulitter, og de blir visst ikke borte med lavkarbo heller. Men jeg bryr meg i grunnen ikke så mye om dem lenger. Det er verre ting å bry hodet sitt med, for meg, i hvert fall.
Ja, har tenkt på å spare penger til LPG-endermologi, hørt veldig mye positivt om det:) Får jobbe som en heltinne i sommerferien (er student), så kanskje jeg får råd!:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.