< Tilbake til oversikten

Alkohol..

Amica sa for siden:

Jeg vet dette er spurt om litt før (i ulike diskusjoner). Meen, spør heller i en samlet en (kanskje noen andre og som lurer på dette).

Jeg fikk plutselig eenda et dilemma..Jeg skal på Påskeferie til Oslo, så får jeg muligheten til å dra ut på byen, og jeg har jo lyst på en fest. Men hva burde jeg drikke (har ikke tenkt å drikke noe ute, men på vorspiel)? Er kanskje vanskelig å svare på siden jeg har et nokså.."merkelig" kosthold (se gjerne i dagboka om dere vil se hva jeg mener). Tror jeg har holdt meg unna masse karbohydrater, så hva er bra da? Jeg vet at mindre er bedre (helst ingenting), men om jeg nå bestemmer meg for å drikke litt?

Hvilke ØL har lite karbohydrater?
Er hvirvin bedre? (liker ikke rød).

Uff, så mange fristelser..:(

Amica sa for siden:

Jeg har lest om noe kalt "Red Light" men finner ikke ut hvem som lager ølet, eller hvem som selger det. Hansa har noe kalt ULTRA. Har noen smakt det, og hvor får man kjøpt det? Finnes ikke på min "stor-REMA" her i Trondheim, men siden det er i Oslo jeg skal være, så kan jeg kanskje sjekke der?

Noen som har tips til butikker som selger lav-karbo øl i OSLO?

Aline sa for siden:

det har kommet flere lavkarboøl, en som heter ultra, også tror jeg det er en som heter pure :) vin er også greit. men som du skriver, lite eller ingenting er best :D

:klem:

Amica sa for siden:

Ja, det var vel ca. det jeg fant ut..Lurer på HVOR farlig det der, og for meg? Jeg er jo ikke såå lav karbo, jeg vel? (er litt usikker på om jeg kanskje er det?) Hum..Klarer ikke regne ut heller :rodme: Huff, jeg er da håpløs, eller hva Aline :rolleyes:

Har du forresten sett det i noen butikker?? Evt. i Oslo?

Muskat sa for siden:

Rødvin er best, tørr hvitvin går an, ligg langt unna øl. Litteraturen anbefaler ikke sprit, selv har jeg ikke så store vektutslag på en liten whisky i ny og ne.
[font=Verdana][/font]
Muskat

Aline sa for siden:

har ihvertfall sett ultra på rema 1000 i bergen, så da har de det sikkert i oslo også. har sett red light på rema 1000 ved eldorado kino ;)

Amica sa for siden:

Da får jeg løpe dit om jeg ikke finner det :D Hehe, så vet jeg vertfall EN plass dem (nesten) helt sikkert har det..Takk for tipset :p

Skorpia sa for siden:

Har ikke undersøkt så mye men har funnet noen og både Hansa Ultra og Lysholmer pure har bare halvert innholdet av karbo,men på Rema får du nå kjøpt grans 80% reduksjon på flaske,så da blir det vel ca 2.5 karbo pr. flaske i forhold til de vanlige 13.

Og skal du drikke hvitvin så hold deg unna de tyske, de er ofte ganske søte.

Sprit inneholder stort sett ikke karbo,men det gjør derimot blandevannet. Så pass opp:eek:

Amica sa for siden:

Ja, jeg har allerede tenkt på det. Hehehe, drikker ikke sprit, så det er jo liksågreit. Rødvin drikker jeg heller ikke. Jeg er veldig glad i øl :rodme: Og det er sikker..en eller to månder siden sist jeg drakk det. Er det et LavKarbo øl Grans har eller? Skal selfølgelig lete etter det. Ingen som har en konkret butikk? Aom Aline? Kjekt, er ikke så kjent med hvor det ligger store butikke i Oslo så :rolleyes:

Skorpia sa for siden:

Grans selges jo i alle Rema butikker,og de har sikkert fått det inn de fleste steder,både små og store,men merk at de selges på flasker og ikke boks:)

Amica sa for siden:

Ååh, men flasker er egentlig best, tar så innmari lang tid å drikke av boks :D Takk for tipset, skal selfølgelig sjekke i "stor-Rema`n" min her :D (men synes forøvrig ikke dem har "noe" der).

Takk for tips og hjelp alle sammen :klem:

Roy82 sa for siden:

Brennvin og light brus = 0 karbohydrater :)

Skorpia sa for siden:

Var forøvrig på meny i dag for å kjøpe estragon og diverse andre urter, og der så jeg
Red Light,så jeg grabba til meg 1.Det er halv liters boks,men du vet det går an å helle det over i glass da:) Nå ligger den i kjøleskapet,så det spørs om jeg ikke prøver den i kveld;)
Vet ikke om dere har meny der du bor jeg,men de har det helt sikkert vaffal. Eventuelt Maxi butikk eller kanskje coop mega. Bare se etter røde bokser i spesialhyllene:)
Red light har bare 2.5 karbo på en halvliter:D ellers lykke til videre.

:klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.