< Tilbake til oversikten

Hva med Atkins og graviditet??

#1

cathrine sa for siden:

Jeg bare lurer...(er ikke gravid altså :) ...)?
Men det står ingenting om det i bøkene! Og hadde man sagt til legen at man "levde Atkins" hadde de vel frarådet deg det når man var gravid...(for de fleste er jo rimlig uvitende og skeptiske til det).
Jeg bare lurte..(etterhvert vil vi gjerne ha en til og da er jeg livredd for å gå opp 32 kilo, sånn som sist!!)..
Noen med erfaring kanskje?

cathrine


#2

Iset sa for siden:

har du oktoberutgaven av Mat og Helse? jeg hadde et leserinnlegg der om nettopp Atkins og graviditet,da var jeg gravid og lurte på det samme. jeg fikk beskjed om at dette gikk helt fint, for hva gjorde de i steinalderen? de spiste jo ikke noe annet selv om de var gravide.men du skal ikke leve i introen når du er gravid selvsagt. blir vel mer et Lindberg-lignende kosthold, slik som siste fase av Atkins.


#3

Skorpia sa for siden:

Det er faktisk ikke noe problem å gå på Atkins å være gravid,du kan bare øke karbohydratinntaket litt ekstra.

Dvs. Du bør nok ikke gå på induksjonen,men det er fullt mulig og sunnt å ha et karboredusert kosthold.
Skulle ønske jeg visste om dette da jeg var gravid med siste barnet.
De kiloene jeg la på meg da,har jeg først det siste året blitt kvitt og jenta mi er nå 12 år:-)

Synes Atkins er sunn nok som den er jeg:-), har aldri spist så mye grønnsaker før:-)


#4

cathrine sa for siden:

Da kan jeg "trygt" bli gravid...;)
-Bare det hadde vært å knipse i fingrene så...ler..

cathrine


#5

Skorpia sa for siden:

AHA
Du prøver å bli gravid???
Da er jo dette midt i blinken for deg,for en av tingene er jo nettopp at dersom du veier for mye kan det være et problem å bli gravid.
Kan jo også gjelde de som veier for lite da.
Det er en kjent sak at overvektige har problemer med p bli gravide.
Stå på:-)


#6

cathrine sa for siden:

-du tok den...:D ...

cathrine


#7

Carbokiller sa for siden:

Tålmodighet Cathrine... tålmodighet ;-) Måtte vente i tyve.. ja TYVE år før jeg fikk min førstefødte jeg! Så mirakler skjer, at sterile mammaer blir gravide.
Unner ingen å måtte vente så lenge, så jeg håper storken kommer fortere enn det! Lykke til!


#8

Summer sa for siden:

Ser ikke det som noe problem å spise etter Atkins når en er gravid... (ikke induksjonen da...)Bare tenk på de som spiser sjokkolade cola og loff gjennom hele svangerskapet...
Det som er viktig er å ikke slanke seg når en er gravid.... (Og kansje få kroppen i balanse først?)

knips på dag 11-15 i syklusen ;)


#9

MHM sa for siden:

Etter et pars års slit for å bli gravid, var fire uker i ketose det som skulle til for min del (pluss noe annet også da selvsagt....). Det kommer av at lavt karbohydratinntak senker insulinnivået i kroppen, som igjen senker østrogennivået og testosteronnivået og høyner SHBG osv osv. Poenget er at man blir mye mer fruktbar! Så om den dagen opprinner at testen viser to blå streker, så er det bare å legge til litt sunne "karbosser" som for eksempel frukt, bær, yoghurt, nøtter m.m., og "balansere" kroppen i havn de neste 9 månedene, og kun øke vekten med det som er naturlig for deg! Det vil si ganske lite dersom du er mye overvektig.
Har ei "etter litt slit jente" på 6 år, og ei "etter ketose" jente på 2 år. Nå får ikke mine barn stort av karbohydrater i det hele tatt, men det morsomme er at "ketose-jenta" er veldig lite glad i det. En sammenheng...? He-he :p


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.