sendte ein mail til henning olsen om dei kunne lage lavkarbo is..
dei skulle sende det videre til produkt utvikleren...
vis vi er fleire som sender inn. må dei jo ta det på alvor... :)
eg har iallefall et ønske at når eg reise på turer osv, kan nyte ein is ilag med dei eg e glad i uten å få dårlig samvittighet for karboene..
håper det er fleire som sender inn ønske is til dei.. :)
må være pitte litt søtt i..
men det store spørsmålet er ka søtningsmiddel bør dei egentlig bruke evt?
og som ikkje påvirke blodsukkeret som man ikkje blir dårlig av?
Wohooo! Skal også sende mail!! Svigerfar jobber der,og vi får sånne prøvevarer av og til, men jeg kan jo ikke spise det...hadde vært deilig å slippe å lage lavkarbois selv!
Tenker kanskje de kunne brukt enten Sukrin eller Sucralose (Splenda), jeg? Evt. en blanding? For den "kalde" ettersmaken til sukrinen merkes jo kanskje ikke like mye når isen likevel er kald, og med Splenda blandet i så blir det vel enda mindre...
Skal også sende inn forespørsel, ja - men kanskje lurt å finne ut hvilket søtningsstoff som kan være lurt å anbefale/be dem bruke først. ;)
ja:D det hadde vært kult med hennig olsen is. jeg vil også sende inn ønske om det :ja: kan jo hende de har noen ideer til søtning selv eller evt setter seg inn i saken hvis det blir til at de lage lavkarbo is:)
Laget meg egen is her om dagen jeg!
Laget smoothie ev Creme fraishe, fløte, bringebær og natreen. Det som ble igjen fryste jeg ned i sånne ispinneformer. :D
Man trenger jo ikke søtningsmiddel oppi. Om de lager bare basis is, med fløte og ikke sukker, men har bær oppi? Det må da være karbovenlig det.. Bringbær, jordbær eller noe, da blir det jo litt søtt også :) og så deilig om sommeren da!
Ja, hadde ikke vært dumt. Er så glad i is og det kommer jeg til å savne på sommerstid.
Isbilen her selger båtis uten sukker.
Den har maltilol eller hva det heter som søtning blandt annet.
Men jeg klarte bare to biter. Var altfor søt og sånn besk ettersmak.
ka med å prøve å lage det til ein utfordring mellom hennig olsen og diplom? kven av dei som klare å lage den beste lavkarbo isen? da hadde kansje begge is produsentene komt på bana..
e jo veldig store kunde grupper..
Jeg meldte meg inn i facebook gruppen. Tror nok de vil ha litt søtt i for at de skal nå ut til flere. Men sikkert viktig å presisere at det ikke er ønskelig med fattfri variant. Men tror nok det er litt slik de tenker også for å nå ut til alle som "slanker seg" i tillegg til diabetikere.
Probblemet er ofte at når utviklere tenker lite karbohydrater, så er det uansett endel mere enn det vi som virkelig spiser lite kh tenker på som dette.
Jeg kjøpte meg ismaskin i fjor, men må si det hadde vært deilig å ha muligheten når en var ute og farter.
Ellers må det bli ismaskin og slike ispinneformer. Is og sjokolade er det eneste godteriet jeg skeier ut med (liker ikke brus, gelegodt, osv).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.