< Tilbake til oversikten

Nybegynner - hvor skal jeg begynne?

supermama sa for siden:

Hei :)

Jeg er en ung jente som trenger en forandring i forhold til kostholdet mitt. Jeg spiser utrolig mye dårlig mat, og har alltid lyst på mat. Jeg har mye kunnskap inne når det gjelder hva som er riktig/galt, men får det virkelig ikke til i teorien! Jeg er ikke overvektig, men burde nesten har vært det pga all den dårlige maten. Samtidig hadde det ikke gjort noe å gå ned noen kilo.

Jeg har en 1 år gammel datter, som jeg burde være et forbilde for etterhvert som hun blir større. Jeg har også mangel på energi, og er av den grunn nok ikke så god mamma som jeg burde være.

Nå må jeg prøve å finne ut hva som er den beste måten å gjøre en endring på, og lavkarbo har jo mange suksess-historier!
Jeg er helt ny på dette området, og er usikker på om jeg skal kutte karbohydrater helt eller bare moderat. Bør jeg samtidig tenke på kaloriinntak?
Jeg er jo veldig glad i mat, og takler ikke å gå rundt sulten - da går det alltid galt til slutt. I tillegg vil jeg prøve mest mulig å lage middager som både jeg og datteren min kan spise.

Det viktigste for meg er å få et generelt sunnere og mer regelmessig kosthold, samtidig som jeg kan kose meg med god mat + å få mer energi!

Hører jeg til her tror dere? Hvordan kan jeg evt. starte det hele?

Kitt sa for siden:

Hei og velkommen! :)

Jeg syns du skal starte med å lese vår flotte nybegynner - tråd!
Da får du et litt bedre overblikk over hva lavkarbo er og kan bestemme deg for hvordan du vil gjøre dette.

Litt av greia med lavkarbo er å spise seg passe mett hver gang du er sulten! Og all maten du spiser, kan datteren din spise!:D

Les godt og lykke til!

Nerthus sa for siden:

Kitt gir deg link til den viktigste tråden her inne! Den inneholder masse informasjon, ta deg tid til å lese nøye.

Imens kan du faktisk begynne og gjøre endringer etter denne pdfen som heter lavkarbo på 3 minutter.

Kunnskap er makt, vær tålmodig! Husk også at de første par ukene er litt tøffe siden kroppen skal venne seg på et nytt kosthold :)

Lykke til!

Furine sa for siden:

Du har fått veldig gode råd allereie! Vil berre seie hei, velkommen og lykke til! :)

Klara sa for siden:

Velkommen hit!
Du har fått gode råd her! Kikk også på oppskriftssidene, der er det masse supre tips til alle dagens måltider!

Lykke til med lavkarbo!

Dollface sa for siden:

Jeg startet min reise i karbofrilandia søndag kveld, og allerede nå merker jeg at søthunger og kronisk sulten-følelse er borte.. Det er sikkert mye psykisk, men jeg er sjokoholiker og pepsimax-addict, og har ikke hatt noe av dette siden søndag. TIdligere når jeg har sluttet med pepsi max har jeg fått infernalsk hodepine og har bare måttet gi opp.
Dette går over all forventning, og jeg gleder meg til de virkelige resultatene synes (som jeg håper er en bedre bikiniform.. :D)

Tror ikke du skal være redd for å gå sulten - spis når du føler for det, spis til du er mett - og så justerer det seg etterhvert.. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.