Hei! Er forholdsvis ny her,men jeg trenger å gå ned i vekt. Veier snart 90,men er kun 1,60 høy. Og,lavkarbo hørtes velig ok ut for meg. Bakdelen for meg er at jeg har epillepsi,må gå på medisiner,så må kanskje kontrollere med lege først? Blodprøver og div? Jeg ønsker svært,svært gjerne å gå ned....:mad: men må ha et spark i baken og støtte for å gjennomføre det. :)
Men om noen av medisinene dine vil begynne å krangle vet sikkert legen din best, men det er egentlig bare en omlegging av kosten.
Man spiser tross alt fremdeles vanlig mat, bare i et litt annet forhold :)
Sjekk uansett med legen din - jeg har ikke hørt om noe problem med epilepsi og lavkarbo.
Motivasjonen kommer kanskje når du ser hvor mye deilig mat du kan spise... mange starter og opplever en svært ensidig kost - men det finnes så utrolig mye god mat man kan spise - og det finnes også gode lavkarboalternativer om man skal ha fest eller lignende.
Sjekk ut oppskriftsforumet og bli inspirert, sjekk også ut www.lenabeatrice.net og lchf-bloggen.blogspot.com/ for inspirasjon matveien.
Er du interessert i hvordan lavkarbo fungerer i forhold til vekttap og ikke minst BEDRE helse, kan du lese www.espenrostrup.com og ikke minst tgeisner.wordpress.com/ - begge er hjerteleger som blogger om bla lavkarbokosthold :)
Motivasjonen må du gi deg selv, sett opp en liste over alle fordeler og ulemper ved hvordan du spiser nå - og sett opp en liknende liste over lavkarbokosthold. Kunnskap er makt, så bruk tid til å sett deg inn i hva dette går ut på.
Forumet hjelper med støtte og backup, og ikke minst svar på spørsmål du lurer på. Søk først opp på forumet det du lurer på det aller meste er svart på tidligere ;)
Til informasjon ble lavkarbo brukt for å avhjelpe barn med epilepsi ganske tidlig - jeg anbefaler at du investerer i boka "Bedre uten brød" av Lutz. Den forklarer den fysiske virkningen av lavkarbo, tar for seg mye forskning og sier også mye om forskjellige sykdommer og lavkarbo :)
Søk opp epilepsi og lavkarbo i google eller her på forumet så finner du mange tråder som omhandler temaet:)
Nybegynnertråden til arnakristin er plassen og starte og lese på, i tillegg kan du skrive ut denne til å henge på kjøla ;)
Pål Jåbekk har skrevet et meget godt og omfattende blogginnlegg om behandling av epilepsi med ketogene dietter. Her er innlegget!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.