Hei!
Jeg skal sykle 3 lange ritt i år, 1)212km, 2)190km og til slutt Tr.heim - Oslo 560km!
jeg startet med lavlkarbo i starten av mars mnd i år, og frem til nå har det gått kjempefint. men jeg har ikke syklet lenger enn 3timer/70km. jeg er usikker på hva jeg bør spise ift å klare å gjennomføre flere timer på sykkelen?
Jeg har jo lært tidligere at man skal spise karbohydrater for å kunne forbrenne fett, og at fettforbrenning alene ikke er godt nok med høy intensitet over lang tid. vi regner med å sykle på 19 timer(tr.heim-oslo)
noen som har tips om hva jeg bør gjøre?
Nervøs for å gå på en smell halveis:(
Hei,
Anbefaler deg å lese alle innlegg av brukernavn: Pål, han har skrevet hovedfagsoppgave om temaet trening i ketose.
Pål’s blogg ramblingsofacarnivore.blogspot.com
[color=#000000][/color]
Edit: Glemte i forbifarten at Pål også skriver noen innlegg på norsk her, paljabekk.blogspot.com/
tusen takk for god hjelp og interessente artikler...det eneste jeg mangler svar på nå er hvordan kroppen vil reagere på å sykle i 19 timer i strekk på lav karbo:)?
Kanskje skiskytter (olympisk vinner) Bjørn Ferrys bok kan gi deg noen svar? ICEnettet er elendig her i dag, så å finne den på nett må du gjøre sjøl ;)
Han spiser lavkarbo og trener mer en gjennomsnittet ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.