< Tilbake til oversikten

Induksjonsfase over 2 uker?

caja sa for siden:

Hei, lurer på om det er greit med en induksjonsfase på mer enn 2 uker?
Hvor lenge kan man være i denne fasen?

Nille sa for siden:

Det er helt OK å være på Induksjon mer enn 2 uker - men siden matutvalget er litt begrenset krever det litt etterhvert. Jeg har sjøl (og de fleste jeg kjenner i mitt amerikanske/canadiske forumhjem) har gått på induksjonsregler i ca. 6 mnd. Gikk over på vedvarende fordi jeg hadde lyst på annen type mat (som ikke sto på tillatte matvarelista) og fordi vekttapet stoppet opp helt et par mnd. Da jeg begynte å spise mer, startet vekta å røre på seg igjen. Så her er det altså en balansegang.

Men altså, så lenge du syns matutvalger er greitt og du spiser NOK, - er det IKKE problem med å gå på induksjon opp til 6 mnd (i følgeDr. Atkins New Diet Revolution 2002 utgaven).

Kjeder du deg med maten du kan spise (og er i fare for å "sprekke")- gå over på vedvarende

Spiser du noe som IKKE står på tillatte matvarelista - gå over på vedvarende (for da er du teknisk sett der allerede).

Lykke til :D

caja sa for siden:

Takk for svar Nille.
Men hva hvis jeg "sprekker" en dag, da kan jeg vel forsette i fase1?

Jeg synes matutvalget er helt topp - foreløpig da. Har ikke holdt på så lenge.
Hilsen caja

mofe sa for siden:

Hvis du sprekker, så fortsetter du der du slapp. Hvis du sprekker gang på gang på gang.. så er det tid for oppsummering av HVORFOR du sprekker. :)

Nille sa for siden:

:ja: den skriver jeg under på ! :D

caja sa for siden:

Ja, her er det bare å stå på skjønner jeg.

:uskyldig:

Deilig å vite at det går an å begynne på nytt eller fortsette der en slapp.

Skorpia sa for siden:

Det kommer jo litt an på hvor mye karbo du sprekker med til stadighet da.
(Hvis du sprekker???)
Om du øker inntaket med 10 karbo en dag er det ikke sikkert det har noen betydning,men hvis det er snakk om å kjøre i seg en stor pose potetgull eller en 200 grams sjokolade, da kan det bli verre å ta seg inn igjen:eek: ;)

Har du holdt på noen uker kan det være en fordel noen ganger å kose seg en dag i helga,med noe du ikke spiser til daglig,men du bør tenke over hva du sprekker med.
Bedre å spise ris eller pasta til middag enn å helle i seg 1.5 liter Cola om du skjønner hva jeg mener. Men lykke til. Jeg holder akkurat på å komme over en diger pizza sprekk:rolleyes: :o

caja sa for siden:

Nei pizza og annen brødmat frister ikke for tiden (en søt dessert derimot), men nå skal jeg nyte en deilig sjokolade shake mix - synes den er kjempegod jeg. :klovn:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.