< Tilbake til oversikten

Dette gidder jeg virkelig ikke lenger!

Frøken Scott sa for siden:

Plutselig var det nok. En impuls, en brå avgjørelse - litt ut av det blå...jeg gidder virkelig ikke være en røyker lenger.

Jeg har slutta før, jeg har trappet ned, psyket meg opp, forberedt meg i hue og r**a...og gått på den ene smellen etter den andre. Sist for to år siden. Etter det ga jeg opp, og slo meg til ro med at jeg for alltid vil være en røyker.

Våkna i går morges, og den første tanken min var; hvorfor i all verden gidder jeg dette?? Jeg betaler i dyre dommer for å ødelegge min egen helse, jeg står og patter på en pinne full av gift, og ser garantert like tett ut som alle andre som gjør det. Jeg betaler tobakksselskapene for at de skal få forgifte kroppen min, ødelegge lungene mine, og forkorte levealderen min. Hva i svarte, heite er det jeg driver med??? Og dette har jeg kalt kos?? Kos, dere...så koselig det er å fylle lungene med tjære, ødelegge lukt og smakssans, øke kreftfaren, osv....ikke rart røyk er dyrt, du får jo så mye for penga!

Nei....dette gidder jeg virkelig ikke lenger.

Anne sa for siden:

:heia:

thtu sa for siden:

Hadde nøyaktig den samme følelsen da jeg våknet søndag morgen. Sto opp og kastet alle røykpakkene :) Føles nydelig

Tiril77 sa for siden:

Jeg tok samme avgjørelse i januar... Dog hadde jeg lungebetennelse da, og hvert trekk gjorde at jeg krampet meg sammen i hosteanfall.. Stompet røyken den dagen, og ikke sett meg tilbake :)

Shamu sa for siden:

Hurra for deg!!

Jeg gjorde det samme Mai 2003. Jeg var i Danmark og hadde nylig vært i Sverige. Hadde 7 kartonger med røyk i skapet og våknet med samme tanke som deg.
Fantastisk å få en sånn innsikt helt av seg selv!

Jeg heier på deg, slik jeg heiet på meg.
Jeg har ikke tatt ett eneste trekk etter denne søndagsmorgen i Danmark.
Jeg kastet røykpakken som var åpen, solgte de andre til venner og kjøpte meg klær for pengene.
I ettertid er jeg en stolt ikke-røyker som har det utrolig mye bedre med meg selv.

Dette klarer du!

martita sa for siden:

Bravo, bravo!

halkatlala sa for siden:

så tøffe dere er:)
skulle ønske jeg var like tøff. snart ferdig med boka til allen carr, men har faktisk mista motivasjonen under veis, så jeg lurer på om jeg må begynne helt på begynnelsen igjen i steden for å lese ferdig :confused:
jeg har jo ikke lyst til å gå rundt med dårlig kondis og være blakk mens jeg ser dum ut og lukter vondt :eek:

@halkatlala

Jeg leste boka jeg også, funka ikke for meg, blei bare røykesugen :(

Kanskje man må komme til et slags punkt, hvor det plutselig løsner. Hvor det bare er nok. Jeg håper og tror jeg er der nå. Føler ikke den sorgen jeg har hatt ved tidligere forsøk, er bare irritert fordi jeg har kastet bort helse og penger på denne dritten. Aaaargh! :mad: Jeg slutta ikke da jeg fikk kreft i 2006, engang!

Har ikke tenkt på røykeslutt på lang tid, det bare datt ned i hue mitt mandag morgen. Rar følelse...ikke sånn "hvordan skal jeg komme gjennom dette, tro?"....heller en sånn "helvete heller, nå er det stopp".

Nå gjenstår det å se om gubben merker noe - han er ikke så veldig "våken", akkurat. Jeg klippet av meg 25 cm hår etter jul, han så det ikke engang... Han jobber borte hele uka, så jeg er ganske spent på hvor lang tid det tar før han legger merke til det :rolleyes:

Bøtt sa for siden:

Så bra:heia:

Håper jeg våkner av samme oppvåkning som deg en dag,er lei av røyken jeg også ja.Det er helt sant det du sier ,dyrt er det og herlighet vi øddelegger bare oss selv...

Moxie sa for siden:

Jeg sluttet, akkurat på en slik impuls, ved lunchtider, en dag for 7 år siden.

Når det ble vanskelig de første ukene, så ble jeg sta og sint på alle de som tjente gode penger på at jeg var røykavhengig.

Det virket !

Tiril77 sa for siden:

Jeg tror man ha få den der "aha" opplevelsen jeg.. Samme gjelder det jo med slanking eller livsstil endring.. Det hjelper ikke hvor mye andre prenter det inn i deg. .man må først og fremst ville selv..

LIBBA sa for siden:

Det har du helt rett i :)
.......Lykke til alle sammen.
Dette klarer dere :heia:

Tasja sa for siden:

:heia: heia :heia:

kennygirl sa for siden:

Lykke til videre!!! Dette klarer du :D

Takk takk, folkens :)

Nå er jeg imidlertid spent på hva dette gjør med forbrenninga mi....blir spennende å se... :kadetgaar

Catwoman sa for siden:

Gjorde det på samme måten for snart 11 år siden :D Bare bestemte meg for at dette var den siste røyken min, ferdig med det.
Tror faktisk det er beste måten jeg, være så motivert og trassig!
Lykke til videre, heier på deg :heia::klem:

Gracella sa for siden:

Kjempeflott og stå på!!!

Allen Carrs bok virket i ett år på meg (har sluttet for godt etter den sprekken, begynner å bli syv år siden nå :)), men den er enda god å tenke på.
Spesiellt godt husker jeg da han satt i bryllupet til datteren og håpet at det snart var over så han kunne gå ut og ta seg en røyk. Alt man har latt være å glede seg over, for det eneste man kunne tenke på, var når man kan få tatt seg neste røyk! :mad:
Alt er egentlig stress, bilturer, kino, flyturer, besøk hos folk man ikke kan røyke hos... osv, osv. Og dette kaller man kos og ønsker å gjøre mer enn noe her i verden...ja, ja.
"Bildet" av det lille nikotintrollet liker jeg også og har brukt det når jeg plutselig har fått "lyst" på røyk. Noe som omtrent ikke forekommer mer, alle røykere stinker big time (sorry, men det er sant) og jeg får i alle fall ikke lyst på røyk av å være sammen med de som enda røyker. Heller tvert imot :)

marionilona sa for siden:

Så bra, Lykke til!!! kroppen din har det best uten nikotin :)

Ja...tenk på det...at røyken ble så viktig :eek: klasker seg i panna

halkatlala sa for siden:

før jeg begynte på den boka så røyka jeg veldig lite 3-4 om dagen og hadde aldri med meg røyk ut. i sosiale sammenhenger tenker jeg ikke på røyk en gang. har i hvertfall dobla antallet sigaretter etter jeg begynte på boka :( kanskje jeg burde legge fra meg hele boka og komme meg ned igjen på 3-4 om dagen i første omgang og så ta det derifra:confused:

Ellekaramelle sa for siden:

Så rart at de fleste som skriver her om hvordan de sluttet å røyke. At de plutselig bare "våknet" opp en dag og skjønte at nå er det slutt... Ikke mer røyk for meg.
Jeg har i flere år gått rundt og bare røykt 2-4 røyk for dagen. ( avogtil bare en, og noen dager ingen..) Har hele tiden sagt til meg selv at jeg ikke kan si ordene "-Jeg har sluttet," fordi da vil jeg tenke på røyk hele tiden..:eek:.

Så var jeg på en skikkelig jentefest her for en måneds tid siden, og da ble det flere røyk enn vanlig, opptil 10-12 stk på en kveld..

Dagen etter bare bestemte jeg meg for å slutte. Jeg sa det om morgenen til mannen min, "- Nå har jeg sluttet å røyke. Det var ikke vanskelig i det hele tatt." Han bare lo og sa at vi fikk snakke sammen senere på dagen når røykesuget kom. Jeg kunne liksom ikke bare si at det var så enkelt når det kun var noen timer siden jeg hadde røykt sist. Men det VAR så enkelt. Har ikke hatt lyst på røyk i det hele tatt etter det. Er det ikke merkelig?

Det må være ett eller annet lys som plutselig blir tent i den røykbelagte knollen på oss som har røykt i mange år...AHA... Det var bare BANG..slutt.

Skulle ønske alle våknet opp på den måten jeg. :D.

Carisma sa for siden:

Det samme skjedde meg for 3,5 år siden. Jeg bare gadd ikke mer. Jeg sprakk noen ganger etterpå da, men i motsetning til tidligere innså jeg at EN sprekk ikke betydde at jeg måtte røyke en hel pakke. Jeg kunne røyke en halv røyk, og så gå på igjen. I ettertid er jeg enig med de som sier at å slutte å røyke er noe av det enkleste de har gjort :ja:

Muttern_123 sa for siden:

Flinke deg!!!! Og heldige deg som fikk en slik "åpenbaring" og fikk den motivasjonen du trengte!!! Vil jeg også!!!!!! Stå på! :heia::heia::heia::heia::heia: Slåss mot alt av røyksug!:boxing: Håper jeg kan følge etter ganske så snart..................

Klara sa for siden:

Kjempebra, heier på deg!

Sluttet å røyke for to år siden, og er faktisk daglig glad for det ennå! Å være røykfri er fantastisk :)

Jeg er helt enig!

Veggpryd sa for siden:

Bra! Jeg sluttet å røyke for noen uker siden (har faktisk kommet ut av tellingen). Nok er nok. Har prøvd utallige ganger før, men nå har det gått lekende lett. Røyking er teit - og harry! :p

Takk for all støtte - fine folka :) Så moro å lese om alle dere som bare "våkna" en dag. Hurra!

Javisst er det harry :o De siste par åra har jeg faktisk kjent litt på det der, jeg har unngått å røyke f.eks i pauser på foreldremøter eller FAUmøter, jeg begynte å unngå å røyke på åpen gate, eller på bussholdeplasser. Jeg har stått utenfor utesteder i 20 minus, og virkelig kjent at jeg har vært flau.

Jeg synes ikke noe om at det har blitt greit å mobbe røykerne, jeg liker ikke fanatisme i noen retning. Men personlig kjenner jeg at dette er jeg ferdig med, dette er nå et tilbakelagt kapittel.

Nå går pengene til et nytt objektiv til kameraet mitt istedet. Yay :heia:

Og kudos til alle dere superflinke røykesluttere her inne :)

AngelUnderCover sa for siden:

HURRA FOR DEG
Jeg er på dag 19 som røykfri i dag, og synes det er deilig. hadde noen dager da jeg angret på at jeg slutta, men tenkte at har jeg holdt opp i så mange dager er det tull og begynne igjen! Nå nærmer jeg meg 3 hele uker, og synes røyk lukter surt og ekkelt!:D

Heier på deg!!!

Jabba sa for siden:

Jeg slutta å røyke for 14-15 år siden og det er den beste beslutningen jeg har tatt noengang. Husker jeg ble syk og lå på sofaen og orka ikke å lese eller leke og knapt lage middag til 3-åringen min. Men å karre meg opp for å gå på terrassen for å røyke - det skulle jeg!
Da fikk jeg en liten oppvåkning og bestemte meg for at nok var nok.....
Har ikke røykt siden - bare til fest et par ganger!

Er såååå utrolig glad for at jeg er kvitt den ufyselige vanen!!!

Anne sa for siden:

Og jeg sluttet for 24 år siden og gleder meg fortsatt over det:D

Klara sa for siden:

Jeg ser fram til et helt liv med glede :D

Kjapt innom for å melde om at det går kjempefint - ikke noe sug å snakke om, og er minst like motivert fremdeles :)

Catwoman sa for siden:

JUHU :heia::heia::heia:

LIBBA sa for siden:

Kjempebra :)
Stå på :heia: :heia:

langaard sa for siden:

Heier på deg:heia::heia:
Jeg kutta røyken for 53 dager siden, og skal aldri mer suge i meg den dritten:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.