Jeg og mannen er på vår 13 uke med lavkarbo nå, og dette går kjempebra. Vi trives godt med kostholdet og er også enige om å ikke skeie ut i påsken.
Men min kjære begynner nå å savne ølen - danske som han er ;).
Vi har sjekka ut her inne hvilken øl som har minst karbo, og så vidt jeg har forstått så er det en som heter Red light. Er det riktig tro?
Vi har sjekka flere butikker, sånn som Meny, OBS, Mega, Kiwi, Rimi, Rema, men finner den ingen steder.
De øltypene som har 1 karbo pr dl synes han er for mye. Er det riktig at det finnes noen med enda mindre? Og hvor får vi i så fall tak i det?
Selv drikker jeg ikke øl, og er strålende fornøyd med at jeg kan ta meg et glass rødvin i påsken;).
Og en annen ting.
Vi skal til Danmark i påsken, og handle i Tyskland.
Er det noen som har peiling på om det finnes noen øl her med minst mulig karbo?
Veldig glad for svar:).
Jeg tror at RedLight er borte fra (det norske??) markedet, dessverre.
Jeg vet ikke hvordan det er i Danmark/Tyskland, men de har i alle fall flere ølsorter i Finland med kun 0,3 g karbo pr dl. Jeg vil tro at lavkarbo er kjent i både Danmark og Tyskland, så da regner jeg med at det er bare å se etter LITE-merkene eller spørre de som jobber i butikkene dere er innom.
Hansa Ultra har kun 1 gram karbo pr 0,5 dl boks og inneholder også så lite som 28 kcal pr 0,5 l. Den er veldig lys og smaker ganske tynt, men er ikke så værst når den er skikkelig kald! Vet den selges på meny og spar, men sikkert andre plasser også.
Hmm, selger de øl i bokser på en halv desiliter?? :D
Er du sikker på at det ikke er 1 g karbo pr 100 g (ca 1 dl) i de halvlitersboksene? Det gir nemlig 5 g karbo pr boks. Litt i overkant hvis man drikker 3-4 bokser eller mer.
De merkene jeg kjøper i Finland, inneholder 0,3 g karbo pr dl, og jeg har ikke sett noe øl i Norge som inneholder så lite (annet enn Red Light, men det selges jo ikke mer)
MEN vin inneholder mer alkohol enn øl. Og alkohol bruker som sagt tid på å gå ut av kroppen... Så hva er best?? Øl med flere karber og kortere avalkoholiseringstid enn vin med færre karber og lengere tid før alkoholen går ut av kroppen??
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.