Noen som har tips til meg?: Jeg har i ca 6 mnd fulgt ketose-dietten. Det har fungert veldig fint, men har hørt etter 6 mnd så bør man ta en pause. Er det noen som kan gi råd i forhold til hvilken type mat jeg bør gå over til, vil jo selvfølgelig unngå å gå opp i vekt igjen.
Dersom du føler deg helt frisk og fin og har flere kilo å miste, er det ingen grunn til å øke karber. Mange her som spiser ketogent over mye lengre tid!:D
Jeg har vært på ketolysekuren i et år og har ikke tenkt å gi meg før om et halvt års tid. Jeg sjekker blodprøver (de som står i ketolyseboka) hver 3. måned. Og er friskere nå enn det jeg har vært på 25 år.
Kan nå se at det ikke er noen "absolutt" i å ha en pause etter 6 mnd. Jeg har flere kilo å miste, men jeg savner veldig å spise brødskive, evt knekkebrød. Jeg vet det er mulig å lage egne, men er det noe (brød/knekkebrød) som kan kjøpes og spise i små mengder?
Dr. Torkil sier vel at man kan spise Fiberrik.
De med linfrø(blå) og solsikkekjerner(gul) inneholder 2.7karber pr stk. Jeg har spist 2 til frokost en periode og ikke falt ut av ketose av det!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.