Jeg lurer veldig på om det er noe man kan drikke, utenom vann...
Også har jeg et enormt søtsug nå, blir nesten gal. Så søtsug at jeg blir kvalm. Det går vel over, har ikke spist karber på 2 uker. Men har drukket litt kaffe og te, samt litt pepsi max og fun light. Men så hørte jeg har man skal kun drikke vann. Stemmer det?
Hei! Om man har søtsug lønner det seg å holde seg unna brus og saft og eller søtningsstoffer. De er ikke bra for en uansett ;) Prøv å drikk vann med lime, det hjelper mot sug syns jeg. Disse stoffene kan iallfall trigge suget hos mange. Kan anbefale krem (1 dl) med en t-skje kakao og litt vaniljesukker (en klype). Dette er det omtrent ikke karbo i, men du får den deilige sjokoladekosen. Jeg har iallefall hatt nytte av dette.
Du kan godt drikke kaffe og te, Skaldeman anbefaler dette sammen med måltidene. Jeg har en kaffekopp med fløte til "frokost" og spiser først til lunsj. Håper dette var til nytte:) Lykke til!
Jeg drikker både kaffe, te, fun light saft og cola zero uten at det ser ut til å gjøre noe galt : ) Drikker minimalt med rent vann, greier det bare ikke....
Farris er kjempefint :) Jeg tenker at hvis du har så mye søtsug - spiser du nok fett/nok mat? Etter to uker burde det kanskje ha stabilisert seg nå.. .er du sulten også?
Ketosestix synes jeg du kan la være - følg retningen din som er atkins så kan ketolyse-folka stresse med ketostixen ;) Mange stresser nemlig med den om den ikke viser utslag en dag eller to - helt unødvendig stress om man har kontroll på karbohydratene :)
Bruker du vanlig vaniljesukker? Er ikke det nesten som å spise rent sukker? :o Bedre med malt bourbon vanilje, eller kalles det også "vaniljesukker"?:o
Hjemme hos oss har vi vannrenser. Det fjerner metall og klorsmaken fra vannet, kjenner virkelig forskjell.:D Vannet blir kjempegodt å drikke, og oppbevares i vannrenskannen i kjøleskapet. Vi har også kullsyremaskin, og når vi tilsetter kullsyre smaker det ca som farris.:p Så da drikker vi veldig mye vann og koser oss med det!
Hei! 1gram eller et halvt blir det kanskje t.o.m. vaniljesukker holder masse i smak og er ikke nok til å påvirke noe blodsukker eller så, iallfall ikke når resten av "måltidet" er 90% fett ;)
Det er det vaniljesukkeret med ekte vanilje jeg i så fall bruker, ellers bruker jeg stang om jeg skal lage noe større posjoner/kakaer etc. :)
Min far har også en sånn dings som er festet på kranen og renser vannet. Verken ungene mine eller jeg drikker vannet via den, den fjerner all smak og vannet smaker helt dødt. Synes vi. :)
Vannrenseren vår er en kanne med rensefilter i. Vannet renner gjennom, og vi oppbevarer den i kjøleskapet. Er faktisk kjempegodt, brukt den i flere år nå. Skifte filter 1 gang i mnd ca. Vi drikker masse, men liker ikke lenger vannet rett fra springen..:D Så det er god forskjell på smaken. Men sånn dings som er festet på kranen har eg ikke prøvd;)
Nei! Syntes faktisk den klorsmaken er kjempegod..
Uten den smaken så smaker vann så dødt liksom, som noen andre her nevnte om smaken på vannet etter vannrenseren:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.