Er plaget med kraftigere mens-smerter etter at jeg begynte på ketolyse. Har alltid hatt moderate til sterke smerter, men det har vært verre nå. Lurer derfor på å begynne igjen på p-pillene (Loette) for å dempe dette (har brukt det tidligere med bra "resultat" mht smertene). Noen som vet om p-pillene kan ha noen innvirkning på ketose/vektnedgang? Hva og hvordan isåfall?
Ppiller er jo kjent for å gi vektøkning, da.
Endringer av mens pleier å være forbigående, så jeg ville latt det gått noen måneder før jeg hadde begynt med kunstige hormoner igjen. Ketolyse er hormonregulerende, så etter hvert vil det roe seg!:)
Ja kanskje jeg skal gi det litt tid :) Vet at ppiller generelt er kjent for å være vektøkende, men jeg har ikke hatt nevneverdige prob med det tidligere. Men det er kjipt å være såpass dårlig to-tre dager hver måned at jeg må ta fire ibux om gangen for å klare å gå på jobb...:(
On the other side, jeg er ikke veldig glad i å ta dem heller...kunstige hormoner og alt det der...
P-piller er friskmeldt! :D Ingen studier som kan konkludere med at det gir vektøkning. Det eneste som er funnet er at det kan føre til at man får litt mindre resultat av hard styrketrening enn de som ikke går på p-piller! De fleste som har veldig god peiling på p-piller sier at det ikke er noe farlig (bortsett fra bivirkningene selvfølgelig) og det at det er kunstige hormoner trenger du ikke å bekymre deg veldig for - det er i veldig små mengder. Hvis du er veldig plaget av dette bør du heller ta det opp med legen og kanskje prøve å bytte p-pille merke eller eventuelt teste ut minipille :)
Jeg har trodd at p-piller kunne gi vann i kroppen, ikke vektøkning i seg selv... Har du en link til friskmeldingen?? Bare interessert, fordi jeg har diskutert dette en del med venninnene mine.
Heldigvis har jeg aldri reagert slik på pillene :)
Vet du, det er pinlig å si men nei! Har ingen link til undersøkelse på dette feltet - men lærte om det i høst på medisin. Da var det en av de fremste på p-piller i Norge som var hos oss og foreleste som sa at det ikke stemte. Eller at man i hvert fall ikke hadde funnet noen signifikant sammenheng. :)
Jeg går på minipillen og har fått en direkte følge av den nye kosten. Jeg har det kjempevondt, og jeg har blødd nå i 16 dager i stedenfor 0-7 dager, da jeg ikke blødde pga pillene før.
Vekten har vært kranglete siden mensstart også, så jeg vil tror der er en sammenheng. På vedlegget med pillene så står vektøking som en 'bi-effekt'. Jeg gikk opp nesten 20kg fra jeg begynte til jeg begynte med lavkarbo, men vektøkingen er ikke påvist pga pillene. Uansett så hjalp ikke sunt kosthold og trening, kun lavkarbo har fungert.
Akkurat det merket du spør om har jeg ingen erfaring med, så jeg kan desverre ikke svare med konkret enn som så.
Men når jeg gikk på p-pillen så gikk jeg opp mye i vekt i vann? Dette var noe jeg fikk bekreftet av legen min. Satt tilogmed opp en liste over alt jeg spiste i løpet av en dag i flere uker for å se om det bare var at jeg hadde økt matlyst, men jeg spiste ikke mer enn vanlig. Det samme skjedde når jeg gikk på sprøyten. Så må da være individuelt?
Dette kan jeg ikke si noenting om i grunn. Jeg sa bare det jeg hadde fått info om i forelesning! Jeg er helt sikker på at legen din har god greie på det han driver med og sier han at det er sånn - så er det sikkert det altså :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.