Har vært på møte i kveld og det ble servert ost, kjeks og frukt. Var flink for det meste og spiste bare osten men så tenkte jeg søren heller jeg tar meg noen kjeks og litt melon. Drakk og 2 kopper frukt-te uten sukker. Tok ikke lange stunden før jeg angret mine synder.;) Var sikker på at jeg var ute av ketosen nå ikveld men stixen har aldri vært mer lilla. Kan jeg forvente noen reaksjon nå i ettertid eller var jeg heldig og kom meg unna "faresonen"?:confused:
Du kan ha vært heldig :ja:
Det kan jo komme en forsinket reaksjon, men det kommer an på hvor mye det var du spiste. Mest sannsynlig gjør det ingenting.
Man kan være i ketose om man spiser opptil 40(50?) karber.
Jeg kan være i ketose til en rundt 60g kh. Dersom jeg faller ut av ketose registrerer jeg ikke det på stixen før ca 1-2 døgn etter mine synder. Er som oftest raskt tilbake i ketose også siden jeg aldri går bananas i kh, men ligger mer i grenseland for ketosen, når jeg skeier ut.
Du kan ha sluppet unna, du har jo ikke akkurat fråtset i kh. Du kan også ligge akkurat i grenseland for ketose eller ei. Men ikke tenk på det, fortsett som du pleier, du ødelegger ikke noe for det lille der.
Gjort er gjort, ikke ha dårlig samvittighet og bare fortsett som før :)
Tusen takk for oppmuntrende tilbakemeldinger.:D Drev ingen frotsing igår riktignok-5 små grove kjeks og et lite stk honningmelon- men gud så godt det var:sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.