< Tilbake til oversikten

Betennelser og medisiner når på Ketolyse

Hinita sa for siden:

Hei,
har prøvd å finne svar her inne på lavkarbo, men finner ikke noe som passer.
Startet på Ketolyse 15. februar. Har tatt av 7 kilo og er fornøyd med det. Men har i de siste to ukene slitt med betennelse i en albu og i et kne. Fikk Voltaren, som jeg reagerte veldig sterkt på (gikk i anafylaktisk sjokk). Siden jeg ikke kan spise det, fikk jeg Prednisol. Så begynner jeg å lese på pakningsvedlegget :confused:: der står det blandt annet at blodsukkeret kan øke og at man kan få sterkt hjertebank. Noe jeg merker godt, etter noen uker uten sukker. Jeg skjelver hele tiden.

Det jeg lurer mest på er om dette stopper hele "prosessen" i å være i ketose? Er dette grunnen til at alt stopper opp? Noen med erfaring der ute:o

Rin sa for siden:

Prednisolon er kortisontabletter, ja? Har måttet bruke dem selv, men ikke opplevd det du beskriver - det som dog er velkjent er at kortison (over lang tid!) er styggedom, fordi det har apetittøkende/vektøkende effekt. Men jeg har aldri hørt at man risikerer det ved korttidsbruk - mulig skjelve-bivirkninger burde rapporteres til lege? Eller kanskje du kan øke litt på karboinntaket mens betennelsene behandles, og se om det føles bedre?

Ellers så er det jo sånn at betennelsesdempende medisin svært ofte fører til stillstand eller vektøkning - midlertidig. Man må nesten bare bite seg i det og tenke på at det forsvinner igjen når man er kvitt betennelsen og smerten - det er jo ikke tilrådelig å droppe viktig medisin av noen grunn. Grunnen til at "alt stopper opp" kan likegodt være smerten du har i utgangspunktet - smerte er stress, og da har ikke kroppen mye lyst til å konsentrere seg om å gå ned i vekt...

Hinita sa for siden:

Takk for svar :)

Du har nok rett i at smerte=stress.

Jeg får bare ta kuren ferdig og håpe på at jeg fortsetter i samme positive retning ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.