hei, etter mye mas hjemmefra skal jeg ta blodprøver. har ikke tatt noe før jeg begynte 3.1. 2011. dette blir spennende.
jeg har ikke hatt noen sprekk, drikker ikke, ikke nøtter, erstatninger eller noen tull. bær spiste jeg 2 ganger med splenda. ellers spiser jeg ikke splenda heller. nå er jeg på lav karbo, - ca.15, lav kalori - 1100kcal per dag for å få fart på sakene. satt fast.derfor lav kalori og. prøver å få plass til fett.
jeg er spent på resultatene etter 3,5 måneder med ketolyse :confused::confused::confused:
er det noen som har tatt prøvene? hvordan gikk det?
jeg vet at det er litt lite, men jeg får i meg nok mat og fett. det er puzzlespill men det går. dette er bare for en uke fordi jeg satt fast og var lei av å ikke gå ned :rolleyes: jeg spiser 15 karber mest fra gr. saker :D
ja. jeg har vært i ketose i 3,5 måneder uten noen sprekk. holder meg på 15-20 karber og har gått ned 11 kg.
jeg skal sjekke kolesterol , jern, vitaminer
legen min synes faktisk at ketolyse er fin måte å slanke seg på men hun sa at jeg som har bmi på litt over 28 burde ikke gå ned mer en 4 kg per måned. jeg holder meg litt under det.
jeg er heldig med legen min :D.
det blir spennende å få resultater
Hva er det normalen skal ligge på, egentlig? Har akkurat fått en to-siders tilbakemelding på en blodprøve, og det står 3 punkter om jern. Jernbinding, jern og jernbindingsk. Aner ikke hva det betyr, men legen forteller vel meg det når jeg skal til han igjen nærmere sommeren.
Det vil si det er med tanke på hemakromatose jeg har for høye verdier.. Vet ikke om det er jernlagre eller binding eller fandens oldemor. :p Men jeg har "blodprosent" på 19-21. Normalen der skal vel være nede på 15? Jeg er derfor blitt oppfordret til å bli blodgiver, men jeg må bli frisk først.
da fikk jeg tilbakemedling fra legen at alt er ok. :D kolesterol på 5, alle vitaminene og alt annent er der det skal vare.
heia ketolyse :heia::heia::heia:
Av mangel på noe og gjøre og langvarig sykmelding og ingen diagnose har denne linken vært interessant og lese for meg. Den forklarer alle blodprøvene du tar. Siden jeg hadde veldig lavt S-jern måtte jeg jo inn og lese hva DET betydde i praksis ;) (Også lærer man litt samtidig...og kan stille noenlunde intelligente spørsmål til legen)
NB husk at normalområdene kan variere fra lab til lab!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.