Jeg sliter fortsatt (etter 3-4 år med lavkarbokosthold) å få i meg mat når jeg er syk. Fettholdige saker frister liksom minst av alt i hele verden, og kjøtt og fisk like så..
"Magesjuka" er verst - hva får dere i dere som funker da? Jeg blir helt rådvill på sånne sykedager... Får nesten ikke i meg vann en gang.
Dette er jeg skikkelig dårlig på. Jeg som har gått opp 10kg siden jul fordi jeg har vært sjuk hele tiden( 3 forkjølelser, influensa i 2 uker, omgangssyke, 1 uke med nakkevondt og kvalme pga det og nå halsbetennelse)...
Men om du orker å lage mat( jeg orket ikke pga vi hadde ikke vann i krana heller, tom brønn), så er blomkål/brokkolisuppe godt og det kan gjøres enklere ved å bruke frossen blomkål/brokkoli.
Tomatsuppe av grovhakkede tomater på boks er også enkelt.
Men ellers er det proteinene jeg sliter maks med å få i meg når jeg er sjuk, jeg får ikke til å svelge kjøtt når jeg er kvalm eller mandlene hovne. Dessverre går det også fint å spise is også:rolleyes:
Jeg har spist nudler og pastasalat og is, og DET er ikke lurt.
Stort sett er "sykematen" min enkle ting, men ikke nødvendigvis hverdagsmat - et par klementiner, nannahknekkebrød eller fiberrik med litt ost på, suppe av noe slag om det går ned. Og mørk sjokolade. :o Drikker gjerne te med ingefær og sitron, og tyr evt til lettbrus eller denslags for å opprettholde væskeinntaket. (Vann er ikke så lett når man helst vil slippe å smake på sitt eget svelg...)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.