< Tilbake til oversikten

Ketose er "verdens" raskeste og enkleste vektreduksjon

Lillemy71 sa for siden:

Denne overskriften finner jeg på en annonse som ligger på fremsiden av Dagbladet.no. Når man klikker seg videre kommer man til noe som heter CampKilo.no. En slags vektklubb der de bl.a. selger diverse måltidserstattere.

Med sånne overskrifter er det jo ikke rart at mange tror at bare man kommer i ketose så raser kiloene av og man blir normalvektig på "no time". Er det virkelig lov å annonsere på denne måten. Kan ikke forstå at dette strider mot en eller annen markedsføringslov.

Nerthus sa for siden:

Du kan sende en mail til forbrukerrådet vedr denne... det er jo en sultekur rett og slett - på lik linje som nutrilett og cambridge mm.

DESSUTEN mener jeg at den misbruker ketose-begrepet, siden mange nå vet at lavkarbo og ketose er en fin ting - så tror man at det er samme "ketose" man kommer i med campkilo...

Verden vil bedras ;)

Gracella sa for siden:

Fikk ikke den norske importøren eller forhandleren pes så det holdt i FBI for en liten tid tilbake??
Så ikke på det med mer enn et halvt øye siden det var så aldeles uaktuellt...:p

-Cilia- sa for siden:

Jo, hu journalisten var ganske kvass til CampKiloMannen på FBI ja:) De hadde ei dame i programmet som drakk shakene en tid, gikk ned noen kilo, gikk opp nesten alt igjen innen kort tid. Han mente at det var fordi hun ikke hadde fulgt matrådene deres (lavkarbo, vet ikke hvor mye kh) etter hun sluttet med shake. Også var det mye oppstyr fordi det var merket "feil" på boksen med pulveret på. Det stod at en dagsrasjon var 6-800 kalorier, men for produkter som har under 800 kalorier så må de ha godkjennelse fra mattilsynet, og det hadde de ikke. Så han mannen sa at det var feilmerking, det er 800 kalorier, ikke 600, så de skulle rette opp det. Dette tar jeg fra hukommelsen altså, så ikke ta alt for god fisk;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.