Så noen foreslo en klagetråd, og det var jammen en god idé! Det må jo være lov å klage litt med god samvittighet innimellom, uten å føle seg utakknemlig!
Min klage: Alt for mye å gjøre på alt for kort tid! Angst! Også gir stresset meg hodepine, som igjen gjør det vanskeligere å lese til eksamen... Og i min desperasjon etter å komme inn på drømmestudiet har jeg sunket så dypt at jeg har meldt meg opp i norsk muntlig! Dvs, pensum fra alle tre årene på vgs, og det er helt ufattelig uinteressant! Visste du forresten at Wildenvey solgte uhorvelige mengder diktsamlinger mens Olaf Bull ikke gjorde det? Nei? Det gjorde ikke jeg heller, og jeg var lykkelig uvitende!
Men samtidig er det litt vanskelig å se trist på ting, jeg har det egentlig fantastisk! :D Skal jo gifte meg med verdens beste mann om en måned! Og all den unyttige kunnskapen jeg får nå kan jo komme til nytte under en pubquiz- finale? Det er lov å håpe:D
Klar, ferdig, klag! (Men det er jo lov å se lyst på ting og da!)
Da skal jeg klage VELDIG mye over at mannen bestemte seg for å få betennelse i foten AKKURAT denne uken som jeg har nattevaktuke OG skal begynne på min første praksis! Kunne han virkelig ikke tatt det neste uke??
Det hadde i utgangspunktet vært helt greit for meg, men hvor skal jeg putte ungen?
leser og til eksamene. har 4 snart. er på høgskole. skal få tid til det, barna, mannen, huset,hage, jitt jobb, trening og slankekur som ikke gå så bra akkurat nå. men det går over. er jo snart sommer :D
Slankingen går til h...... for tiden :( Ikke nedgang. Sprakk i helgen og det reparerer vel intet heller...
Sykdom overalt rundt meg
Altfor lenge til ferien!
Vel, det var det for i dag. Ketolysen min går ikke så bra. Det er vel det kjipeste akkurat nå. Men jeg prøver litt til og holder hodet hevet. Håper å være i ketose igjen i morgen og da er det nazi-ketolyse på meg heretter!
Jeg tror nok jeg nærmer meg ketose. For jeg har *** vondt i hodet. Hadde det i begynnelsen forrige gang jeg startet. I dag har jeg prøvd å spise lavkarbo en uke. Har hatt to dager inn i mellom som var litt karb-rike. Men nå skjønner jeg at det er alvor.
Har nådd ett platå i vektnedgangen og det irriterer meg... på 3 uker har jeg gått opp 1 kilo.
Vet ikke om det er partystopper eller om jeg er overfølsom for kh (altså lav kh-grense for å være i ketose). Har gitt litt f*** i stixa da dette har ført med seg mye stress og jeg fikk anbefalt å drite i stixa, men kanskje jeg bør begynne å dobbeltsjekke ketosen igjen...
Irriterer meg at jeg har gått opp 1,5 kilo i helga, enda mer irriterende er det at jeg har holdt meg til dietten, det er kansje det sukkerdrie smågodtet, men at det skulle gi slikt utslag......føler at jeg går ett skritt frem og 2 tilbake konstant. Er så lei av å sloss med de kiloene.....:(
Er så utrolig drittlei av å føle meg så alene jeg :( Og i dag så er det ekstra ille..... :(:( Har jo barna.. Hund og 2 marsvin har jeg også. .Men jeg savner voksenkontakt.. jeg savner venner og ikke minst så savner jeg en kjæreste.. Jeg er så utrolig drittlei av å sitte alene her kveld etter kveld.. Jeg får mere oppmerksomhet fra gutter nå etter at jeg har tatt av noen kilo, men ingenting seriøst. det er bare tull og fjas, og jeg er så lei av å ikke kunne treffe på noe seriøst.. Har lyst til å bare gi opp hele kostholdet og proppe i meg masse godteri. Hvem bryr seg om hvordan jeg ser ut lell?? Alene er jeg uansett...
Har bare 50% stilling på jobben, noe som er altfor snaut for meg og ungene...
300 kroner igjen på konto, fri for medisin snart, irritert fordi jeg er en svaking som spiser sjokoladeboller og spiser smågodt, savner mamma og familien, hater at farfar i USA er syk og at min dustesøster ikke tar hensyn til meg og fri fra jobben-styret mitt, så jeg får dratt med henne over Atlanter'n. Hater at jeg har fire eksamener foran meg som jeg vet kommer til å gå på tverke, for å si det mildt. Hater hater hater! Og ja, jeg hater hodepine og at jeg plutselig begynte pumpe ut blod fra nesa foran hele kjøpesenteret i stad. Jaja, bedre det enn å tisse på seg. :)
her er det drittvær og jeg har blitt forkjøla :nedfor:
nå har jeg riktignok sluppet billig unna i vinter. første vintern min jeg ikke har leddsmerter og er forkjøla hele tiden med influensa rundt juletider. sikkert ketosen som er bra for meg. men sprakk på en softice i solsteken i byen i går og noen timer etter det fikk jeg vondt i håndleddene og knærne og ble bråforkjøla. leddene er bra igjen nå da, men f... ta den forkjølelsen:mad:
ja- også er jeg blakk!!!
Har mye å gjøre, men får ikke gjort noe. Mange avgjørelser å ta, men jeg klarer ikke å bestemme meg. Er sint på megselv, frustrert og er ikke kommet i arbeid. Vekten står stille og jeg savner noen å dele sorger og gleder med.
Terapauten min er bortreist til over påske, må støvsuge hjemme og det regner ute.:mad:
Motivasjonen er helt på bunnen nå! Jeg tror ikke jeg kommer til å klare å holde meg til ketolyse før etter påske altså.. Sånn er det bare! Jeg hadde ikke lyst på noe lavkarbo mat i dag, så jeg har gått sulten! Å da ble jeg så gretten at jeg sprakk skikkelig! Å jeg føler meg forferdelig fordi jeg sprekker hele tiden, men jeg er ganske sikker på at jeg klarer det etter påske, for da er det ingen godis-høytider på en stund! Å dessuten har jeg ikke godislyst når det er varmt ute, så da har jeg trua på at det skal gå bedre!
Ellers er oppvaskmaskinen vår ødelagt, og vinduet på soverommet er halvveis knust! Ingen av de har vi råd til å fikse! Oh my good!! Give me a break! Det er noe dritt å ikke ha penger:(
Frustrert! Det er ikke lett å gå på ketolyse når man ikke kan lage mat! Ødelagt mat for fire hundre kr siden i går bare fordi jeg er en taper på kjøkkenet så i dag har jeg gått uten mat og føler meg helt kake... aawh kake, vil ha!
Jeg har to eksamener i slutten av mai som jeg ikke har begynt å lese til ennå. Tar studiet over nettet og det er så himla vanskelig å motivere seg til å komme igang når man ikke har forelesninger å gå til eller medstudenter å jobbe sammen med.
I tillegg så vingler frem og tilbake ang. hva slags kosthold som er lurest å holde seg til. Den ene dagen tenker jeg at jeg vil spise ketogent og drite i å telle kalorier, neste dag får jeg for meg at kroppen min trenger mer karbohydrater siden jeg trener mye, og dagen etter der gir jeg blanke faen og stapper i meg allslags dritt som selvsagt fører med seg at jeg etter noen måneder med vingling har lagt på meg flere kilo. Angst!
Noen ganger skulle jeg ønske at jeg kunne gå tilbake til å være totalt uvitende om kosthold. Jeg blir så stresset av å tenke på det hele tiden. Ignorance is definitely bliss!
Har funnet ut at jeg hater det offentlige sykehuset! Og privatsykehuset! Og regjeringen! Og legen min! Til helvete med dem alle!:realmad:
Og så er jeg drittLEI av å gå rundt sykemeldt, selv og jeg har begynt på aktiv sykemelding, og det på tross av at jeg bare blir verre av å gjøre det! Arrg!
Puh, godt å få det ut. Sånn nå skal jeg være glad igjen :)
Har faen ikke motivasjon i det hele tatt til å spise lavkarbo om dagen og dermed har det blitt etter det; altså spise karbohøy mat. Jeg blir så sur og irritert på meg selv. Håper virkelig motivasjonen kommer snart!!
I tillegg vil jeg klage noe helt forferdelig over hvor håpløse og vinglepetter dissa mannfolka er som aldri for bestemt seg for ting!!!:mad:
Det er så utrolig mye å gjøre på skolen for tiden!!
og jeg går så sykt treigt ned i vekt, de 6 kg jeg har gått ned, synes ikke på kroppen! føler meg fortsatt feit.
Tror jaggu eg må klage litt i dag....flott med en tråd som dette!
Går ikke ned i vekt. 7 kilo forsvant på et blunk de første 4 ukene. siden har det stått stille. Legger alt jeg spiser inn på diett.no. Holder meg noenlunde til "rett" fordeling. Men det står stille!
Har ikke rørt verken sjokolade eller andre fy-ting siden jeg startet. Hvorfor står det stille???
Attpåtil så spør en kollega om jeg ikke har gått OPP i vekt igjen! Holdt på å druse til henne...grrrrrrrrrrrrr
Eg har eksamen rett etter påske, men har korkje tid eller energi til å skrive på den.
Sjølv om eg har gått ned 14 kg, så kjenner eg det ikkje så mykje på kroppen. Det fører òg til at eg har ein umenneskeleg stor trang til å stappe i meg alle slags søtsaker. Dette fører igjen til at eg får verdas dårlegaste samvit, noko som ikkje akkurat gjer dagen noko betre.
For tida er eg i praksis på ein barne- og ungdomsskule, og skal ha siste dagen i morgon. Eg har blitt så glad i alle barna og mange av dei vaksne, difor veit eg ikkje korleis eg skal overleve når eg må tilbake til skulebenken att.
På nemnte barne- og ungdomsskule har eg "truffe" ein svært kjekk mann. Diverre har eg ein komplett mangel på sjølvtillit, og tør ikkje snakke med han. Eg hadde gjeve alt eg eig og har for å berre tore å gå bort for å snakke litt med han. Dumme, dumme overvekt som øydeleggjer all form for sjølvtillit. :(
Jeg er bare kjempefrustrert over at jeg ikke klarer å sitte ordentlig på grunn av et haleben jeg skadet for 21 år siden. Det gjør virkelig vondt hele tiden!
Litt frekt ja, men for min del gikk det fort over. Gidder ikke å forsvare meg en gang ovenfor henne. Tror hun synes det jeg holder på med er litt "teit". Hun spør når jeg har tenkt å slutte med denne "dietten". Men jeg skal viser henne, jeg. Da er det mye bedre å høre på alle de andre gode kollegaene jeg har som sier at jeg er flink og at de faktisk kan se at jeg har tatt av :-)
Jeg er sur på alt for tida :realmad:
-på fjortisen som er verdens aller største egotripp - og årsaken til
verdens kjedeligste bypåske
er ensom!! Alle har reist bort; på fjellet, på isfiske, på sosiale hytteturer..
på yngstejenta som nekter å være med på sykkeltur
på drømmehuset som aldri dukker opp. Klemmes fast i denne bittelille leiligheta!
på rettebunken som ikke kan bli mindre av seg selv. Er drittlei av å rette tentamener
på lønnskontoen som snart er tom igjen - tre uker før neste lønn... og jeg som skal holde konfirmasjon 7. mai :( og er redd for at sparekontoen ikke rekker til
på den nigjerrige familien min som ikke hjelper til med konf. utgiftene
på meg selv, for at jeg spiser sjokolade og muffins i stedet for de lekre lavkarbomakronene jeg bakte til påske
Får ikke sove, og gruer meg til 4 timers hjemmeeksamen i morgen ettermiddag. Kan i grunn pensumet ganske godt, men kjenner jeg kaldsvetter og glemmer alt når jeg prøver å repetere fra hukommelsen.
Skal prøve å legge meg igjen, men migreneanfall tidligere i dag har forstyrret søvnrytmen litt..
:(
I dag har jeg en dyp sprekk i hælen, som gjør at jeg ikke klarer å tråkke skikkelig ned på foten. Og i tillegg kjennes det ut som at det går smerter fra sprekken og helt opp i kneet!
I tillegg har jeg nesten ikke sovet i natt. Håper det bare var et engangstilfelle.
Dama på helsekosten sa til meg at Cocosa (extra virgin) var noe av det beste hun kunne bruke på hælsprekker, både som forebyggende og når det står på. Hun brukte det også på munnsår for å bli kvitt de raskere.
Men nå er dette en klagetråd så jeg vil bare klage over alle nordmenn som klager over bensinpris, skatter og sånt. Dessuten er jeg så trøtt i dag.
Det hun sa til meg var at hun smørte det rett på som en salve. Hun brukte det visstnok på alle mulige sår og kutt og tørr hud. Jeg har ikke hatt noen sår å til å teste det på ennå, men har smurt cocosa på tørre lepper med bra resultat.
Ååååå! Denne tråden trenger jeg i dag! Jeg vil klage på de svigerforeldrene jeg har fått utdelt :mad: De har herved ødelagt dagen min.
På formiddagen var jeg på sykehuset og fikk vite at jeg har flotte verdier på tross av min diabetes og hoppet hjem glad pg fornøyd. Så kommer jeg ned på gården (som svigers flytta fra for 2,5 år siden men ikke har rydda ennå) og der er svigerfar sur som en sitron og svigermor dødelig fornærma fordi vi har tømt et fryseskap for gammel DRIT og satt det ut til tining ??!!!
FAEN altså! på mindre enn en halvtime går jeg fra å være lykkelig og sprette rundt til å ha lyst til å sette meg ned å grine. :(
Så hvis noen vet om en plass der mn bytter svigerforeldre så si GJERNE ifra.
Hvis de ville ha det ekle gamle rælet sitt kunde de hentet det for lengst! Jeg skjønner ikke hvorfor noen tror at maten holder for evig når den ligger i fryseren, jeg ahr blitt dårlig mere enn en gång av å få servert mat som ligget for lenge i frysern.
Jeg vil klage på at minstemor er syk og KLENGETE! Det er ikke noe problem at hun er syk egentlig men det er slitsomt att hun sitter fast på hoften min som en 40 grader varm, 10 kg tung igle! :P
Jeg er dritsur, skuffet og lei meg over at jeg ikke får noen lærlingplass når jeg nå fullfører skolegangen min.
Bare fordi hovedinntaket på lærlinger var i fjor, er det så få plasser at godt over halvparten av oss som vil bli lærlinger kan se langt etter å få noen plass.
Føler at de årene jeg har gått på skole nå er bortkasta, skulle blitt noe helt annet i stedet.
Vil legge meg ned å råtne bort.
TigerTove: full sympati!! Hadde de tatt dritten sin da de flytta ville
det ikke vert et problem!!!
Min klage; mensn, mensn, mensn :((((( SUR.NO!!! Må gnu magen
å korsryggen inn med tigerbalsam når jeg legger meg, så nå stinker
det på soverommet å det er ingen vits å skifte på sengen før drittn
er over... smertestillende fungerer ikke så midt i all elendigheten
er iværtfall tigerbalsam kjekt å ha! :)
Huff da! Nei da høres det ut som mine er et hakk bedre tross alt..
I dag har jeg forøvrig ingenting å klage over, har fått ting litt på avstand og ser at der er DE som har problemer, ikke jeg ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.