< Tilbake til oversikten

Fersk og skjønner ikke så mye av dette

Ilenna sa for siden:

Hei.

Jeg er ganske fersk i det her og skjønner kanskje ikke helt hva jeg driver med, men hvordan regner man dette karb. innhold? Med dette mener jeg at det er mye som inneholder mye karb, la oss si 30g , men det står f.eks hvorav sukker 2g. Er dette produktet lov å spise da?

Jeg har tittet litt på oppskrifter og det er mye godt her altså :)

Men bare for å ha sagt det så funker dette som faen! Prøvd litt i to uker, har ikke tid til å regne ut karbinnhold og sånt, men jeg gikk ned nesten 2 kg. Har desverre vært slurvete den siste uka, blitt mye øl og har gått opp 1,5 kg igjen :| Hvorfor må øl være så godt..?! Blir frustrert..

Nerthus sa for siden:

Du bør lese nybegynnertråden til arnakristin først, deretter kan du skrive ut denne og henge på kjøleskapsdøra.

Karbohydrater er både sukker og stivelse, så du kan nok ikke "trekk" fra noe - ihvertfall ikke på norske varer.

Kunnskap er makt - så bruke mye tid til å lese deg opp på lavkarbokosthold. Øl er ikke bra, da hjelper det ikke hvor riktig du spiser... du risikerer faktisk og gå OPP i vekt om du spiser lavkarbo med mye fett og pøser på med øl som er full av karbohydrater... og det vil du vel ikke ;)

Ilenna sa for siden:

Den har jeg lest, begynner å bli en stund siden så jeg får kanskje prøve igjen.

Jeg tenker på at på Sukrin posen står det at det er 100g karb, men sukker 0g. og på en sukkerfri sjokolade jeg har funnet står det: Karb 50, hvorav sukkerarter <0,5g og sukkeralkoholer 48g (malitiol). Kan jeg ikke spise dette?

Nerthus sa for siden:

Joda, søk opp sukkeralkoholer på forumet, mange tråder om samme tema :) Sukkeralkoholer kan du trekke fra. Vær klar over at maltitol kan gi mageproblemer om du spiser for mye eller er følsom for slikt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.