Skal skrive et kåseri som har innlevering i morgen (og ja, jeg liker å utsette ting til siste øyeblikk :p), men kommer liksom ikke på noe å skrive om. Jeg så for meg at det å skrive om de norske kostholdsrådene kunne være morsomt, men kan hende det blir litt for omfattende å gjøre det på en humoristisk måte.
Så, noen idéer? Evt. ting jeg kan kommentere ift kostholdsrådene? :)
Ja! Skriv om de statlige kostholdsrådene :) Det tror jeg kan bli supert. Det som iallefall er viktig å huske på når man skal skrive kåseri, er at man skriver om noe man faktisk har et engasjement for. Da vil teksten som regel bli mye mye bedre!
lett å være fornøyd med kroppen sin - ingen press der nei, sps ikke fra staten selv (div. TV debatter om kostholdsrådene)
lett vei til god jobb, slett ikke mange om "beinet"
kjempegøy å skrive CV, siden dine foreldre garantert hadde råd til privat- undervisning på kulturskolen ( ballet, piano og hva er det ikke alt du behersker av høykultur!)
ingen studielån - vi har jo alle så søkkrike foreldre...
støtte og motivasjon - hvor mange er det ikke som stiller opp for at du skal ha et godt liv- ingen tabu å snakke om psykisk helse, alle; foreldre, slektninger og ikke minst naboer stiller gladelig opp for å heie deg gjennom 15 års skolegang, minst
besteforeldre - har jo såå god tid til barnebarna sine. De har jo ikke noe eget liv som betyr mer...
Vel - her er vel nok av ting å ta tak i.. bare husk på å overdrive skikkelig og hold ironien helt gjennom. Tvitvi!
"hun har kledd den ut i jakker, og vi har kledd ut poteten som chips."
Haha. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.