Hei, og velkommen:) Du høres veldig ut som meg før jeg begynte på lavkarbo! Jeg vil foreslå å kutte brød, pasta, poteter og godteri med en gang. Deretter skaffer du deg så mye kunnskap som mulig og "finjusterer" matinntaket etter hvert. Mange synes at det er lettest å holde seg til én filosofi, f.eks. ketolyse, South Beach, Skaldeman, Fedon osv. De er alle lavkarbo, men tillater forskjellige mengder karbohydrater og har litt forskjellige syn på ting. Selv har jeg brukt ketolysekuren, men kommer til å gå over til noe som likner mer på Fedon/Hexeberg (to lavkarboleger) sin filosofi etter bryllupet mitt om en måneds tid. Du bør også være forberedt på litt "avrusnings"-symptomer nå i begynnelsen, spesielt dersom du kutter alle karbohydratene på en gang. Det er veldig individuelt hvordan folk reagerer, noen blir ukonsentrerte, svimle, kvalme med mer. Du får nesten bare prøve deg fram til du blir kjent med kroppen din:) Og bruk forumet masse, det er mange trivelige og flinke folk her inne! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.