< Tilbake til oversikten

Slankepress gjør det vanskelig å spise nok fett

kvinne88 sa for siden:

Har vokst opp med en stort slankepress hjemme. Fikk høre storsett hver dag og jeg var overvektig. Rømme, masjones, smør, fløte, bacon hva helt fyfy.
Tok jeg f,ek fløte i kaffen var en vanlig komentar" Tenk på vekten"

Derfor er dette med at skal spise masse fett vanskelig. For jeg får ikke tanken om at dette er feil og at jeg burde skamme meg vekk.
Noen som slet med det samme som kan hjelpe

Opheliia sa for siden:

Det går over :p

Drit i ALT du har lært om fett fra før. Ignorer det. Kast bort den kunnskapen, for den kunnskapen er ..om jeg får lov å si det rett ut? Bullshit.

Fett er bra. Vi dør ikke av fett, vi har bare av en eller annen merkelig grunn trodd det i noen år nå..:rolleyes:

Jeg har ikke noen konkrete tips til hva du kan gjøre, annet enn å bare ignorere det du har trodd om fett..og heller lese litt om hvorfor fett er bra:D

ninagronn sa for siden:

Min frokost i dag ble 93 % fett, 6 % protein og 1 % karb. og det eneste som var "nei-mat" var majones.

1 egg
1 tomat
20 gr ost
4 ss majones
1/4 avokado
1 kopp chilite med 1 ss cocosa

så maten trenger ikke å flyte i fett for å være riktig i forhold til fettprosent.

Charlott sa for siden:

Kanskje det hjelper litt å tenke på alle oss her inn som spiser plenty med fett, ikke bare går vi ned i vekt, men mange av oss opplever store helsefordeler også :D

Jeg har i all hovedsak spist ketogent i snart 2 år, blir jevnlig fulgt opp av lege (pga noen kroniske sykdommer) og alle blodprøvene mine har bedret seg myyye på denne tiden :D
Har ikke vært arbeidsfør de siste 5-6 åra, nå ser det tilogmed ut til at jeg kan forsøke meg i jobb igjen, etterhvert! :D

Og alt takket være lite karber og mye fett :D

Elanessë sa for siden:

Du må bare prøve noen få uker og hev deg over kommentarer. Tenk at du KAN klare dette. Og etter en stund så har du nok "billedlig" bevis for at dette fungerer for deg. De fleste holder kjeft når du forteller kiloene du har i minus av å spise som du gjør.

arnakristin sa for siden:

Hei,
For de fettskremte så pleier vi å anbefale at man starter med litt og øker på etter hvert…
Jeg vil også anbefale at du tar deg en tur innom Til alle nybegynnere på lavkarbo… les alle linkene som er lagt inn vedrørende fett og kolestrol – da får du opparbeidet deg noen hardtslående motargumenter etter hvert. Les alle innlegg startet av brukernavn: Pål, masse nyttig lesning.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.