cecmur sa for siden:
Jeg leser på dette forumet som en gal om dagene...Så mye interessant lesestoff og ikke minst så føler jeg meg ikke så alene i det jeg prøver å gjøre :D
MEN - jeg lurer på noe. Jeg har lest boken som dr Hexeberg har skrevet (Frisk med lavkarbo) samt mye på dette og andre forum/blogger mm om emnet. Ser blant annet her inne at mange sier man må lese så mye som mulig om emnet lavkarbo før man setter i gang å endre kostholdet.
Jeg har spist lavkarbo i ca 7 uker og føler jeg har kontroll over matinntak i forhold til karbohydrater, fett og proteiner pr måltid pr dag. Er i ketose.
Jeg har dessverre opplevd å bli svimmel på nytt de siste dagene (var også noe svimmel til å begynne med). Svimmelheten er voldsom, nesten som om jeg skal besvime. Nesten bestandig starter den mens jeg er på jobb (hektisk, aktiv jobb). Da har jeg begynt å drikke mye, da jeg er rimelig sikker på at jeg ligger lavt i trykk pga lite væske. Jeg kommer meg etterhvert, men bruker litt tid til å komme til hektene igjen.
Men så leser jeg her inne på forumet at mange sier man må ta diverse vitaminer og mineraler for å blant annet unngå denne svimmelheten.
Mitt spørsmål er da som følger;
Bør jeg kjøpe Ketolyseboken? Hvordan er den i forhold til Hexeberg bok (som jeg kanskje synes er litt diffus i sin beskrivelse av hvordan man skal spise).
Vil jeg kunne få svar på slike ting som årsaker til svimmelhet i Ketolyseboken? Og hvorfor må man ta ekstra vitaminer/mineraler? Hva er det man spiser mindre av som gjør at man får mangler av dette. I følge diett.no ser det ut som om jeg får i meg nok av dette. Gjelder denne vitamin/mineral mangelen alle?
Og tilslutt: Jeg har skrevet inn en tråd tidligere hvor jeg "klager" over manglende vektnedgang ( kun 200-400 g ned siste 2-3 uker). Er dette et tema som blir tatt opp i denne boken (årsaker/løsninger?)
Til orientering har jeg ikke leggkramper og ei heller søtsug :D. I tillegg tar jeg sporadisk (glemmer det noen dager) multivitaminer fra helsekostbutikk.