< Tilbake til oversikten

Er det noen som har gode råd mtp overgang fra Ketolyse til mer "normalt" kosthold?

Jente 1980 sa for siden:

Jeg har ila 2.5 mnd tatt av nesten 9 kg på Vektklubb.no og Ketolyse(4 uker), og må ærlig innrømme at Ketolyse ikke er helt tingen for meg. Tungvindt som småbarnsmor, og det ender ofte opp med at jeg spiser for "lite"/det går for lenge mellom måltider... Jeg føler meg tung i kroppen og har mistet den gode følelesen jeg hadde da jeg gikk ned jevnt og trutt 1 kg per uke på Vektklubb, kombinert med 5-6 treningsøkter i uka... Blir også "tung" i beina når jeg trener, har mindre og gi, og det er jeg heller ikke tilfreds med :rolleyes:

Kansje dette rett og slett ikke er noe for meg? Og vekta går saktere ned nå, og har ikke ila disse 4 ukene gått raskere inn cm messig heller...(da jeg trener mye så vet jeg at det kan være årsak)

Er det noen av dere som har seriøse, og gode tips å komme med, for å øke så sakte som 5 g karbs per uke tror jeg ikke jeg har tålmodighet til hvis jeg skal være ærlig. Jeg orker ikke telle, veie og styre så mye! Og, JAAADA, skal til varmere strøk om 3 uker og kose oss:p

Jeg lurer på om jeg kommer til å legge MASSE på meg hvis jeg går over til kcal telling og sundt kosthold, sunne karbs, MEN samtidig være litt forsiktig med dem... Går det an!?? Min sunne fornuft sier meg at med trening og lavt inntak av kcal så skal det vel gå helt fint å fortsette å gå ned!?? Vil jo være rart om vekta spretter opp da, eller??? Jeg er nemlig litt redd nå kjenner jeg... Har ikke nok bredde innenfor kosthold og de forskjellige filosofiene til å vite hva som er det beste!

Så gode tips/råd mottas med en STOR takk! :)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Dine beskrivelser passer helt inn med normalen for overgangen fra et høykarbo kosthold til ketose. …men de burde begynne å løsne nå, det tar nemlig koppen opp mot 4 uker og omstille seg fra karbo til fettforbrenning og i overgansperioden vil det bli litt rusk i ”motoren”. Man anbefaler ikke knallhar trening i begynnelsen av ketolyekuren fordi det er helt normalt å være litt blytung i beina. …men når kroppen er helt omstillt så sier de som trener hard og mye at treningen går mye bedre enn tidligere, bl.a. my større utholdenhet – det står masse om dette under treningsdelen av forumet. Så hadde du orket å kjøre på noen uker til er jeg sikker på at du vil føle deg mye bedre.
Mange som ønsker å øke på med kh pleier å bruke Atkins Vedvarendestigen som en retesnor.
Ellers så kan jeg anbefaler deg å søke opp tråder startet av bruker: Pål, han skrev hovedfagsoppgave om trening på ketogent kosthold.

Jente 1980 sa for siden:

:)Tusen takk for kjempefint svar!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.