En veldig kjip dag kombinert med altfor mange fristelser, og dermed kom min første (og eneste!) sprekk :(
24g sjokolade og 50g sørlandschips ble det på meg i dag. Huff, hvor jeg skammer meg nå. Men, jeg passet iallfall på, midt i elendigheten, å ikke komme over 70 karber.
Hvor mye tror dere denne tragedien har å si for ketolysen min? Stillstand hvor lenge? Opp i vekt? :(
Sukk
Det er ikke sikkert det komemr til å gjøre noe :)
Kanskje noen dagers stagnasjon, ikke værre enn det.
Det viktige er at du hanker deg inn igjen med en gang og fortsetetter i god lavkarbo stil :ja:
De aller fleste av oss har snubla slik. Vi er bare mennesker.
Så børst det av deg og stå på videre :D
Du er en erfaring rikere ;)
Ja klart jeg fortsetter :)
Stagnasjon....jaja, det har jeg hatt i to uker minst. Var vel derfor smellen kom nå tenker jeg.
Jaja, ny dag ny sjanse i morgen.
Jeg har "tryna" skikkelig i dag (pølse i brød,softise med sjokostrø og en pose sørlandschips - fullpakke) Så det tar nok 3 - 4 dager før jeg er i ketose igjen.
Så da er ikke sprekken din så stor, så det vil nok knapt merkes tenker jeg.
Det viktigste med sånne sprekker er å begrense de i tid - så i morgen er jeg på rett spor igjen.
Jeg tenker at så lenge det ikke er en vane så er det heller ikke så farlig. I jula tenker jeg ikke på lavkarbo, og sånn er det når jeg har bursdag også. Men jeg har holdt både vekt og nedgang i størrelsene allikevel. Alt med måte, jeg synes ikke det er så mye å skamme seg over. :)
Også var det jo knallsterkt av deg å faktisk ha en så kontrollert utskeielse. Du hadde en viss kontroll på mengde og antall kh.
Mener det værtfall viser at du har bra vilje jeg, og at du helt klart kommer til å klare å fortsette. Når du tenker etter, har det så mye å si om du bruker 2 uker ekstra på å nå målet ditt? Det er jo noe som skal vare livet ut. Og ja vel, så går vi på noen smeller, men det er bare mennesklig. Kanskje var det dette som sku til for at du klarer det, og da tipper jeg det var verdt det.
Som noen skriver over her også, det er jo ikke dette som er hverdagen. Dette er noe som kan skje engang i blandt. Da er det viktig og ikke bli for streng mot seg selv. Men heller tenke framover og lære litt av det.
Tror egentlig ikke at denne sprekken har så mye å si, da den tross var litt kontrollert alikevel:) Ikke så store mengder du inntok. Jeg spiste sushi på fredag, men det ble bare det måltidet at jeg inntok "feil" karber. så jeg nøt de og sjekket med stix igjen igår ikveld altså kun en dag etter feil mat, vips tilbake i ketose:D Så ikke fortvil, du lurer kroppen litt, så den blir litt lettere forvirret, men du vil fortsette å gå ned. Kan være at det var dette som skulle til for at du fikk løsnet på platået ditt:D Stå på og nyt din nye livsstil:D et liv med lavkarbo mat er bare nydelig, særlig for en middagselsker som meg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.