< Tilbake til oversikten

Soyamel

Engledans sa for siden:

Mannen min har kjøpt soyamel til meg, jeg har aldri vært borti det før, jeg har leita litt i oppskriftstrådene, men ikke funnet soyamel oppskrifter, noen som har linker til gode oppskrifter?

Gerd sa for siden:

Jeg flytta tråden til spørsmål om matvarer og oppskrifter, kanskje du får svar da :)

Har ikke kjennskap til soyamel. Men kan ikke tenke annet at de kan brukes til det man bruker soyaprotei og bakemix til :ja:

Googlesøk oppe til venstre her på soyamel, så finner du nok noen tråder :)

Engledans sa for siden:

Takk for at du flyttet tråden. Jeg googlet før jeg la inn tråden,men ble ikke så mye klokere, prøvde og den søkesaken her på forumet.

knh sa for siden:

Her er en oppskrift med sojamel

Jeg fant den i tråden sprø pizzabunn, og synes den er veldig enkelt og grei. Har laget pizza med den noen ganger, og ellers er den veldig grei som frokostlapper :) Denne røra er ganske liten, så det er greit å doble den for å få nok til ca en langpanne :) Pleier å justere litt med det jeg har, f.eks en dæsj creme fraishe, eller litt kremost... kanskje noen linfrø eller sesamfrø innimellom... Er egentlig bare fantasien som setter grenser :) Men jeg synes kombinasjonen sojamel/fiberhusk gjør seg bra i bakst :) Jeg har forresten brukt spielberger sojamel (kun 3g kh per 100 g).

Engledans sa for siden:

Takk:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.