Denne lasagnen fant jeg på fotballfrue.no og det er den beste jeg noensinne har smakt - mye bedre enn vanlig lasagne! Den passer for 3-4 personer, og den holder deg mett lenge!
Du trenger:
400 g karbonadekjøttdeig
1 squash
Ca. 1,5 boks tomatpuré (smak deg litt fram)
2 hvitløksfedd
0,5 løk
Ost (jeg brukte 4 oster som er ferdig raspet fra tine, ca halve pakken som er på 250 gram)
Stek karbonade kjøttdeig sammen med tomatpuré, hvit løk (bruk hvitløkspresse) og hakket løk.
Bruk en ostehøvel på squashen, slik at det blir lange tynne skiver
Legg halvparten av kjøttdeigen i bunnen av ildfast form, slik at det dekker hele bunnen.
Er det den oppskriften til hun før så omtalte fotballfruen her på lavkarbo.no? Så oppskriften i Dagbladet og glemte å ta vare på den..skal definitivt prøves, takk!!
den er veldig god og kan lett modifiseres. Nøkkelen er vel å llage en supergod tomatsaus. Jeg droppet tomatpure, og bruker heller hakkede tomater fra boks, som jeg moser med stavmikser selv og lar det koke lenge(1 time minst) og krydrer godt.
I tillegg så blir lasangen veldig veldig fuktig pga squash-skivene... så i det siste har jeg droppet squashen.
bruker 1-2 bokser cottage cheese, slik at det blir et "ostelag". MEN også her har jeg modifisert litt, mikset cottage cheese og fløte med stavmikser. Da blir ikke cottagecheesen sånn klumpete og mye bedre. kan også blande i litt raspet ost.
Har ikke prøvd akkurat denne oppskriften, må nok prøve den senere.
Men et tips ang. squash - skjær den opp noen timer i forveien, legg den på tørkepapir, og dryss salt over, tørk av vannet noen ganger. (og saltet, så det ikke blir supersalt lasagne). Da blir ikke maten fullt så våt...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.