< Tilbake til oversikten

Ketostix til besvær

Livsglede sa for siden:

:eek:Etter å ha levd på lavkarbo i snart 1 år nå, fant jeg ut at nå, nå skal jeg kjøpe meg noen ketostix og teste ut om jeg er i ketose ennå:)
Var innom apoteket og kjøpte en boks med stiks og dro jo hjem, litt småspent på om jeg var i ketose:p
Skuffelsen ble stor, kveld etter kveld var det ingen utslag, så jeg begynte jo å bli i tvil på om jeg måtte begynne på bunn igjen og ta meg skikkelig sammen og telle karber etc..... men tenkte, jeg stikker innom en annen plass og kjøper meg en ny boks med stix først, før jeg gjør noe overilt her. Så jeg gjorde, benka meg til på badet med to stix hvor jeg tissa på begge:D vips, den ene ble kjempe rosa, den andre forble like hvit, hmmmmmm tenkte jo jeg, dette må testes en gang til imorgen, jo samme resultat som dagen før. Andre som har opplevd dette? At helt ny stix ikke gjør utslag, holdbarheten er ok og de er nettopp åpnet, men alikevel noe må jo være feil sålenge de ikke gir utslag, men den andre boksen blir kanon rosa. Den ene boksen er apotekvare, men den andre er ketolyse sin stix, men jeg ble jo litt skeptisk siden det ikke ble utslag flere dager på rad og jeg fattet jo ikke hva det var jeg evt. spiste galt, men så var det jo ingenting, de virket bare ikke:D Nå er de kastet og de nye står i skapet, så nå et jeg at disse jeg har er i orden.

Millie88 sa for siden:

Man kan ikke stole blindt på keto-stixene. Jeg opplever mange ganger at det ikke er utslag, selv om jeg vet at jeg er i ketose. De lever sitt eget liv noen ganger.. Og det er ikke alltid kroppen din skiller ut ketoner i urinen, som f.eks hvis du bruker dem opp.

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Samboeren får ikke utslag på de fra apoteket i det hele tatt, men han får det på ketolyse-stixene. Jeg får stort sett utslag på de fra apoteket, men mørkere på ketolysestixene.... Underlige greier

Fluke83 sa for siden:

Jeg har sett motsatt, jeg får utslag på begge, men mørk lilla utslag på de fra apoteket når de fra ketolyse bare er rosa. Snodige greier, he he

Regret sa for siden:

At du ikke får utslag i det hele tatt kan bety ødelagte tester, selv på helt nye. De kan å fått fukt på seg eller være defekte av en annen grunn. At du får utslag på en type og ikke en annen, kan være fordi den ene er mer følsom enn den andre. Akkurat slik som graviditetstester, hvor ene kan være ekstra sensitiv og oppdage graviditet tidlig, mens den andre er normal og ser det ikke før DPO 14+

Jeg dypper mine i urin, i stedenfor å tisse på de. Da får jeg mer solid farge og jeg får resultat hver gang. Jeg bruker et lite urin-glass som fåes kjøpt på apotek, holder testen nedi i ca 3-5 sekunder, venter litt og så kommer resultatet. Jeg bruker Ketostix da til info.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.