Elin_no sa for siden:
Hva skal man putte i påskeegget uten at vi saboterer lavkarbo programmet tro???
[color=red][/color]
blir ikke enig med seg selv da jeg har en engel på ene siden og en djevel på den andre
Elin_no sa for siden:
Hva skal man putte i påskeegget uten at vi saboterer lavkarbo programmet tro???
[color=red][/color]
blir ikke enig med seg selv da jeg har en engel på ene siden og en djevel på den andre
Jabba sa for siden:
Nøtter!
Fribol drops!
Sukkerfri sjokolade!
Atkinsbarer!
Elin_no sa for siden:
Oi, så flink!!! Du klarer å motstå Anton Berg sine mandelegg altså? farlig farlig
Elin_no sa for siden:
Forresten, hvor får man tak i Atkins bar og Fribol drops? (vet ikke om jeg har hørt om de jeg?) på tide å krype ut av småbarnsbobla mi :rolleyes:
Anitamor1212 sa for siden:
Atkins barer får man kjøpt på de fleste dagligvarer og fribol drops på apoteket.
Og det er vel noe av det samme jeg har tenkt å ha i egget.
Eventuelt hjemmelaget fudge. :)
Julie sa for siden:
IFA! :D Masse, masse, MASSE IFA. IFA-elsker :love:
Og Atkins-barer i HAUGEVIS, siden de er de eneste sukkerfrie sjokoladene jeg kan spise uten å få vondt i magen av. Glad for det ;)
Dolsi sa for siden:
Kan man spise sukkerfri IFA når man går på lavkarbo altså?
Trodde alt sånn var ute jeg :confused:
Blir kjempeglad om man kan det da, for jeg savner sukkerfrie pastiller nå :(
Julie sa for siden:
Reglene for sukkerfri IFA er de samme som for sukkerfri sjokolade: man kan få vondt i magen, bli oppblåst, vekta kan stoppe opp osv...
Men etter min mening så er det jo bedre å spise litt for mange IFA-pastiller en dag - for så å stagnere et par dager - enn å sprekke på karbomat á la pizza/sjokolade/godteri. ;)
Anos sa for siden:
Kan man virkelig få kjøpt Atkinsbarer på de fleste dagligvare butikker? :eek:
Jeg trodde det bare var mulig å bestille. Hvilke butikker selger det?
mio87 sa for siden:
de fleste butikker har dem stående ved vitaminer og mineraler og andre ''ymse'' .. de fleste har bare den med sjokolade og den som minner om new energy. mens de fleste meny butikker har den med rein sjokolade, men.. jeg får ihvertfall vondt i magen av den..
Anos sa for siden:
Har de flere typer atkins barer eller bare en? I så fall hvordan ser den ut/hva heter den? Skal se etter de neste gang jeg er i butikken :-)
Regret sa for siden:
Jeg har ikke funnet de barene noen steder her i byen :confused: Si ifra om noen finner de da... og på hvilken butikk den ble funnet på.
Zalah sa for siden:
Cavalier sjokolade fra helsekosten! Finnes i mange smaker/fyll! Og Ifa, nøtter, hjemmelaget konfekt/troika og et par ansiktsmasker og andre "plei-deg-selv"-produkter!
gilbertine sa for siden:
Jøss, jeg trodde påskeegg var for barna jeg...
otika sa for siden:
Har ikke hatt påske egg siden jeg var barn jeg :rolleyes: like greit å holde seg unna og heller nyte en atkins ved behov :)
monja sa for siden:
Man blir da aldri for gammel for påskeegg :D
I vårt påskeegg blir det nok noen hjemmelagde "bounty" sjokolader, litt baconsvor og sånt tenker jeg. Får se hva vi får til. Helsekosten her er ikke av de mest oppdaterte på lavkarbo, dessverre.
Nannah sa for siden:
Her i huset løses det enkelt. Har alle påske-eggene til pynt i en stor kurv. Uten innhold. Trenger ikke godis når vi kan spise så mye deilig mat :love:
Jabba sa for siden:
Atkins barer kan du kjøpe på www.iHerb.com Søk på Atkins
Legger du inn kodendu finner i signaturen min får du $5 i rabatt første gang du handler!
Fribol kjøper du på apoteket!
Maylinn26 sa for siden:
Dra til Sverige på godiskungen! De har en hel disk med sukkerfritt godis som man kan spise på ketolyse:) På godis kungen er også cavliere sjokoladen en god del billigere:)
mama67 sa for siden:
Atkinsbarer får man kjøpt på Meny, Ica eller Rema her i byen, i hvert fall. En del helsekostbutikker har dem også.
Jeg har ikke hatt påskeegg på det jeg kan huske, og skal heller ikke ha det i år. Tar meg heller litt lovlig godis i små mengder om jeg føler for det. Kjøpte en Freia mørk sjokolade (minimum 70% kakao) med mousse. Den var farlig god, men en liten rute eller to er nok, for den er mektig.
Klara sa for siden:
Lurer på om jeg skal prøve meg på hjemmelaget marsipan med sukrinmelis, skal i hvert fall ha hjemmelaget konfekt (bare smeltet sjokolade med nøtter, i silikonformer), og sjokoladetrøfler!
(man må ikke være barn for å ha glede av påskeegg :D)
Tone-G sa for siden:
Nå føler jeg at jeg banner i kirka :ja:
Men, jeg putter godteri i påske-egget.. Så koser jeg meg den ene dagen, og later som det ikke har skjedd etterpå :ja:
For tenk!
streber sa for siden:
:Dhihi, Tone du er så bra! Egentlig ganske så enig med deg! Akkurat i år bør jeg ikke ta en godtedag( i fjor fikk jeg lov til 3 dager-strengt resten) da jeg går på sånn en dyr diett, men mulig det blir EN dag likevel...
Tone-G sa for siden:
hihi :):)
Ja, søren heller.. Jeg tror det er sunt med en sprekk i ny og ned :) Enten hver fullmåne, nymåne eller påskeaften.. :lol:
Jeg hadde jo blitt gal hvis ikke..
Det er såååååå viktig å kose seg asså!
jada, jeg kan kose meg med god mat også.. Men anton berg egg med marsipan, de vil jeg ikke gå glipp av i påska..
Tone-G sa for siden:
Meeeen- Hvis du er glad i sjokolade, kan du spandere på deg noen sjokolader fra sjokoladeprinsen.. De er farlig gode og har nesten ikke karber..
Kjøper du en pakke ferske Jordbær og smelter sjokoladen fra sjokoladeprinsen. Kan du dyppe jordbær i den.. Det er så godt at du kan bli hekta.. Jeg bruker å spise noen med en gang og legger resten i kjøla så sjokoladen stivner :sikle:
En av de sjokoladene rekker til mange jordbær :ja: Pass på kvaliteten på bæra da.. De må se ganske friske ut.. Butikkene har gjerne et lager med ferskere jordbær på kjøla ;)
Da blir det påskejordbær med sjokoladetrekk :lol:
Regret sa for siden:
Det gjør jeg på Halloween :) Det er den eneste dagen i hele året hvor jeg ikke bryr meg om godteri inntaket, og det er sånn vi gjør hvert år. Dagen etterpå er vi i gang igjen med vanlig diett og later som ingenting.
Tone-G sa for siden:
:D Jeg tror bare det kan sette fart på nedgangen jeg.. Om det skjer en veldig sjelden gang da )
Sweet Pink Kitty sa for siden:
Vi har ikke påskeegg lenger, men jeg ville kanskje ha smeltet sukkerfri sjokolade og helt de over nøtter etter eget ønske, latt de kjølne i kjøleskapet og plutselig har man noe som er veldig godt å kose seg med. ;)
Elin_no sa for siden:
Masse gode forslag her!! Jeg har lenge gledet meg til Anton Bergs mandelegg, de er sprøtt gode. :rolleyes:
[color=red][/color]
Men, det er jo forskjell på å barbere seg og skjære hodet av.
[color=red][/color]
Skaldeman skriver i boken sin at når man først spiser karbo hjelper det på å spise noe fettrikt først for å ikke bremse forbrenningen i så stor grad. Så kanskje et lekkert ostefat først og så litt Anton Berg egg? Bare litt? :p
langaard sa for siden:
Og miniatyrflasker fra polet:D
Carisma sa for siden:
Og så får man gleden av å tilbringe resten av påsken på doskåla med intense magesmerter! :D
Hvorfor ikke fylle påskeegget med opplevelser? Man MÅ ikke spise godteri selv om handelsstanden mener man ikke kan kose seg uten diverse gulkedde varer... :rolleyes:
Maylinn26 sa for siden:
Kan ikke trekke alle over en kam, er ikke alle som reagerer på den godisen... Om noen vil fylle egget med påskegodt er vel det opp til en hver å bestemme det....:)
Maylinn26 sa for siden:
Bare for å sitere deg... Verken jeg eller forloveden min reagerer på denne godisen, eller har noen gang fått vondt i magen av den:)
Tja, jeg reagerer litt på godteriet, men jeg synes det er verdt det. Akkurat det må folk få avgjøre selv. ;)
Carisma sa for siden:
Forsåvidt, men det kan jo være greit for nybegynnere å vite hva som sannsynligvis venter dem. Siden VELDIG mange opplever store smerter og mye trøbbel av det.
Ja, jeg har da ikke sagt noe i mot det? Opplysning er fint det, men utover det er det ikke opp til oss å kritisere hva andre gjør.
Heaven sa for siden:
Fornuftig!
surflover sa for siden:
Jeg synes det er litt utfordrende å lese alt dette med "man trenger ikke kose seg med godis". Selv er jeg ikke noen godisprinsesse og har aldri spist mye av dette. Men jeg må ærlig inrømme at jeg fort kan la meg bli irritert over mange av disse "man kan kose seg med mye annet enn mat/godteri"-kommentarene.
Vi er forskjellige. Hva folk ønsker å kose seg med eller ikke, det får være opp til hver og enkel person.
Jeg er for å man kan skrive og mene det man vil! Men trenger det å være en belærende tone? ;)
Og dette med rennaræv/magevondt av sukkerfri sjokolade - igjen, tonen det blir skrevet med. Det er faktisk ikke alle som reagerer på det. Jeg er glad jeg ikke lot meg skremme og prøvde det, for jeg får kun litt oppblåst mage :)
Jeg synes det er godt å ha noe å kose meg med, når alle rundt meg har det. Hvis ikke synes jeg det blir veldig vanskelig å leve ketogent i samhandling med folk som ikke lever slik. JA til alternativer!
Maylinn26 sa for siden:
Signerer!! BIGTIME!!
Heaven sa for siden:
Veldig godt skrevet! Er så enig :)
langaard sa for siden:
Maltitolpåske her:D
Det får gå som det går:D
Brimstone sa for siden:
Påske-schmåske. Må man alltid ha noe spesielt å putte i trynet i en hver høytid da? Holder det ikke med all den gode maten vi propper i oss året rundt? :confused:
ninagronn sa for siden:
Putt hva dere vil i påskeegget. Jeg skal ikke ha egg, og trenger ikke å lure på akkurat det :)
Mellon sa for siden:
Jeg har ikke tenkt på påskeegg engang, og kommer nok ikke til å kjøpe, og ikke til å savne. Kjøper til ungene, og koser meg med å putte masse godt opi til dem, er ikke så intresert i snop lenger.
Men hva med å putte ting oppi? Om en har en hobby som kortlaging og scrapping, kan jo slike saker puttes oppi. Smiker eller smykker også- bytt med ei venninne så for du en hyggelig overaskelse
Klara sa for siden:
Var innom helsekosten i går, og fikk med meg litt maltitolsnacks, bl.a. cavaliersjokolade! Veldig spent på smaken!
Sjokoladekonfekten jeg laget til meg selv ser ut til å måtte bo i kjøleskapet, lurer på om jeg hadde i litt for mye fløte. Men de smaker fantastisk - særlig de med litt chili oppi :D
Dolsi sa for siden:
Jeg skal kjøpe meg et bittelite påskeegg og det skal jeg fylle med litt snop til påske. Ikke mye, bare noen få biter smågodt. Og dette skal jeg kun spise av på påskeaften. Dagen etter er det rett tilbake til lavkarbo.
Det er min plan i år :D
Anos sa for siden:
Mitt påskeegg kommer til å se noe rart ut, skal fylle det med snusbokser, atkins sjokolade og spise noe baconchips til. Huff :D
Maylinn26 sa for siden:
Det er vel opp til en hver? Det er ikke alle som "propper seg full" hele året.... Blant annet meg selv... Da syns jeg det er godt med et påske egg med litt maltose godis. Kan ikke dra alle over en kam...
Brimstone sa for siden:
Med 'Holder det ikke med all den gode maten vi propper i oss året rundt?' mente jeg all den gode lavkarbomaten vi spiser, sa ingenting om å proppe seg full ;)
pernille sa for siden:
Her i huset er det kun ungene som får påskeegg.
Men jeg kommer vel til å kjøpe inn en sukkerfri sjokolade så jeg har liggende til fredagen og lørdagen.
Kommer ikke til å kjøpe inn noe ekstra bare for at det er påske. :)
Zillah sa for siden:
Eg lager påskeegg til ungane. Og dei blir GEDIGNE - så om det ikkje hadde vore andre gode grunnar for å begrense snoperiet, så måtte eg ha gjort det på grunn av storleiken. Altså kan eg ikkje fylle dei med smågodt. Så dei vil få littegranne godteri (av den vanlege sorten, for eg har ikkje gidda lage noko sjølv enda), og så vil det bli litt andre ting, som eit blad dei liker men sjeldan får eller ei pocketbok, noko hobbysaker å pusle med osv. Litt som julestrømpe, berre i påske-innpakning.
Eg skal kanskje lage noko godt til meg sjølv også, men har ikkje bestemt meg for kva enda, og om eg ikkje gjer det så gjer eg ikkje det. No big deal, liksom.
ekenna sa for siden:
Haha! Det er som om du skriver det jeg tenker. Mitt påskeegg ser nok litt rart ut også nemlig. Snusbokser og baconchips, hverken mer eller mindre:cool: Uff og huff ja...
blucher sa for siden:
Ungene får nok hvert sitt påskeegg som vanlig, men sukkergodis så det holder...
Selv har jeg tenkt å kaaanskje kjøpe en 86% Premium sjokolade og en pose bacongull.
Klart at hver må velge selv!
Selv vet jeg at jeg er en tidligere sjokoman og vet at jeg kommer til å sprekke så det synger hvis jeg gir etter og tar 'bare litt' - jeg tør rett og slett ikke ta den sjansen nå etter 3/4 år uten sukker. Been there, done that.
TrillTrall sa for siden:
Lille Gubben har bunkret en usannsynlig stor haug med sjokolade på hytta (det er faktisk helt vanvittig!) og jeg har 3 Guylian (?) sukkerfrie sjokoladeplater liggende der. :) Spiser ikke mer enn 2-3 biter om kvelden uansett sammen med en kopp te og gjerne litt hakkete nøtter og mandler. :)
Dessverre er jeg utrolig glad i marsipan... Spørs om jeg må innom Sunkost og se om de har noe snadder til påske. :)
Regret sa for siden:
åh i helgen prøvde jeg ut Cavalier sin store sjokoladeplate med hasselnøtter, og herlighet den var gooood! Så det havner hvertfall en slik i egget i år :D Guttungens egg er allerede laget og gjemt til påskeaften, mens jeg strever litt med mitt enda. Mannen ville ikke ha til min store skuffelse, jeg er nemlig glad i å sette sammen sånt :)
Uansett, den nevnte sjokoladen smaker akkurat som firkløver! mmm
Elin_no sa for siden:
Jeg har funnet det minste egget vi har i hus. Der skal jeg ha oppi Anton Berg mandelegg, en pose. Det blir en planlagt sprekk på en av helligdagene. :p
xsandrax sa for siden:
Si meg, er det så farlig å kose seg med noe godt og tradisjonelt en gang i blandt? Du kommer ut av ketose, kos deg ordentlig, og kom deg i ketose igjen. Det verste som kan skje er at du mister ca 4 dager med ketose, altså sikkert noen hundre gram nedgang. Dere som syns det er så tragisk at noen av oss koser oss, hvorfor kommentere? Bare for å la oss vite at vi "stappe i kjæften kvær høytid" ? Tråden heter "hva putter dere i påskeegget", ikke "kan/burde vi ha påskeegg - og hva er din mening om det"? Respekt til de som ikke spiser godis, men også respekt til dem som gjør det! For å komme med en avslutning til dette svaret, så kan jeg si at jeg nettopp har laget for første gang; fugde med Cavalier-sjokoladetrekk og peanøtter! og det va godt! God påske!:D
Fjasnissen sa for siden:
Problemet er nok ikke de som bare kan ta seg en dag med høykarbogodt og ferdig med det, men heller de som rett og slett ramler av lavkarbovogna og blir der i et halvt år (og går opp igjen den vekta de har gått ned). Kan du kose deg en dag og ferdig med det... flott. Ryker du på en smell og kjører deg fast i karbogjørma... ikke så flott.
Dolsi sa for siden:
hvor får man skjøpt denne sjokoladen? :p
Frøken Scott sa for siden:
I mitt påskeegg skal det være marsipan fra Anthon Berg, Premium Dark Mousse fra Freia, og Spesial i løsvekt. Som jeg gleder meg! :p
Og fordi jeg vet at dette ene påskeegget ikke gjør en dritt forskjell for min vektnedgang, så skal jeg kose meg skikkelig med godbitene, jeg skal ikke ha dårlig samvittighet, jeg skal ikke bry meg om hva andre synes, og jeg skal sende en vennlig og medfølende tanke til dere som synes dette er skikkelig fyfy ;)
Maylinn26 sa for siden:
Nei men det er ikke alle som gjør det.. Å jeg forstår godt at mange blir provosert av slike kommentarer...
xsandrax sa for siden:
Alt handler om viljestyrke og planlegging :) sånn som jeg ser det, så om man ikke klarer å holde seg med ulovlig godter i bare en dag eller to, så har man heller ikke et såå dypt ønske å gå ned i vekt - som de som holder seg til det tidsrommet som ble bestemt.. mulig de har et stort ønske om å gå ned i vekt, de er bare ikke forberedt til å jobbe så hardt for det..
Regret sa for siden:
Jeg kjøpte den på sunkost :)
Regret sa for siden:
Minner om DENNE tråden for de som er ferdige med å sette sammen egget sitt :D
Shamu sa for siden:
Ungene får påskeegg med påskegodt i, jeg får ikke påskeegg, men skal kjøpe noen Atkinsbarer, masse bringebær, Cantaloupemelon, kesam med vanilje, fløte, frosne bær, også skal jeg forske på lavkarbokaker og salte mandler.
Jeg tipper jeg skal få til dette med god margin. :-)
Zillah sa for siden:
Alt er ikkje viljestyrke og planlegging. Eg er sjokoholiker. "Tørrlagt" no, men like fullt så kan eg ikkje ta berre ein bit. Eg må seie nei. Ein bit mørk sjokolade går an, sjølv om det også er vanskeleg for meg, Men vanleg sjokolade med sukker kan eg ikkje røre. Det trigger noko i hjernen min. Det er som å seie til ein alkoholikar at han må ha nok viljestyrke til å ta berre eitt lite glas vin i juleselskapet. Det går ikkje. Det er ikkje berre sjølvkontroll og viljestyrke det er snakk om, det er hjernekjemi. Eg kan ikkje planlegge å spise berre ein bit og ikkje ha meir heime, for eg kan få tak i meir. Og det dyret som kjem fram når det blir trigga på rus, det er ikkje fint uansett om det er narkotika, alkohol eller i mitt tilfelle sjokolade.Eg må rett og slett finne andre måtar å kose meg på, for eg veit kva for øydeleggande konsekvensar det får for meg å gi etter, om så berre ein einaste gong.
Eg er veldig glad for deg at du ikkje forstår korleis dette er. Men tru meg, det er heilt reellt, og handlar om meir enn å berre ville.
Mvh,
Zillah
som no er sønderknust av kjærlighetssorg og har ein heil sekk full av sjokolade, og ikkje ønsker noko meir enn litt døyvande rus, men som ikkje kan.
Nnem sa for siden:
Jentungen skal få egg, min kos blir lavkarbo muffins:)
ElisaT sa for siden:
Jeg skal kose meg med Cavalier sjokolade med banan, var en tur i Sverige i går og fant den i hyllen. Har prøvesmakt, mmmmmm :) (så forresten to damer i sukkerfrihylla som snakket om lavkarbo-godteri, det var det kjennetegnmerket/pins det var snakk om i et eller annet innlegg vi skulle hatt!)
Litt nøtter hører også med, cottage cheese med litt sukrin eller bær hadde jeg også fylt egget med hvis det gikk an!
Ungene får sitt sedvanlige påskeegg, tror det ville blitt mytteri i huset hvis de ikke fikk godisen sin...
Mannen i huset må jobbe, men har kjøpt litt mørk Cavalier sjokolade han kan kose seg med.
Carisma sa for siden:
Det mange av oss prøver å sette litt fokus på er vel også dette med at man må lære seg å omprogrammere at kos ikke uten videre er lik noe spiselig. Trøstespising og diverse spisefortsyrrelser kommer jo av nettop dette.
Og utfra endel reaksjoner her i tråden er kanskje dette noe man bør tenke over innimellom? Virker nemlig som vi har tråkket på endel ømme tær og truffet noen spiker... :o
catriiina sa for siden:
Jeg skal ikke ha noe i påskeegget for jeg vet hvordan det påvirker kroppen min, men for å hive meg inn i diskusjonen over: som vi lærer på sykepleien, en skal alltid prøve å motivere mennesker til positiv endring, men ALDRI moralisere ;)
Selv om vi skal omprogramere oss selv så er det ikke til å komme unna at mat = kos for de fleste av oss, men slik er det også for mine syltynne venninner. Skal vi fungere i sosiale sammenhenger er det derfor viktig å unne seg noe godt DERSOM en selv vil det :) Det er hvertfall min mening.
amnesia sa for siden:
Cavalier sjokolade og sukkerfritt vingummi fra helsekosten :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.